تست کرونا یک نفر در اردبیل مثبت شد

به گزارش رکنا،  به‌نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کیانوش جهانپور در نشست خبری کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس در وزارت بهداشت اظهار کرد: از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز براساس نتایج آزمایشگاهی، 44 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 139 نفر رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید به کووید19، تعداد 15 نفر مربوط به قم، 9 نفر مربوط به گیلان، 4 نفر مربوط به تهران، 3 نفر مربوط به خوزستان، دو نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، 2 نفر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد، دو نفر مربوط به فارس، یک نفر مربوط به مرکزی، یک نفر مربوط به کرمانشاه، یک نفر مربوط به اردبیل، یک نفر مربوط به مازندران، یک نفر مربوط به لرستان، یک نفر مربوط به هرمزگان و یک نفر مربوط به سمنان هستند.

وی تاکید کرد: در طول 24 ساعت گذشته، متاسفانه 4 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داده‌اند و تعداد کل جانباختگان در این شرایط به 19 نفر رسیده است.

افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس، یادآور شد: در حال حاضر 7 آزمایشگاه تشخیصی در مورد آزمایشات کروناویروس در کشور فعالیت دارند که تا هفته آینده تعداد آنها به 22 آزمایشگاه خواهد رسید.

تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها عصر امروز انجام می‌شود

وی ادامه داد: امروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس در مورد تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها یا شمول آنها، تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها، تداوم تعطیلی سینماها، مراکز تجمع، اردوهای سیاحتی و زیارتی و مسابقات ورزشی بحث و بررسی خواهد شد و مصوبات این جلسه با امضای وزیر بهداشت به عنوان رییس این ستاد، ابلاغ می شود.

لزوم پرهیز از مسافرت

جهانپور تاکید کرد: تاکید موکد ما، پرهیز از مسافرت کردن و به ویژه به مقصد یا از مبدا استان‌های قم و گیلان است و توصیه ما محدودیت تردد، محدود کردن سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری است. هیچ کجا امن‌تر از منازل و شهرهای هموطنان مان نیست و مسافرت و تردد برای افراد، خانواده‌های شان و اطرافیان آنها مشکل‌ساز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟