2 حادثه عجیب که نیمروز مشهدی ها را به وحشت انداخت!

به گزارش رکنا، از نزدیکی های غروب یکشنبه تا پنج ساعت پس از آن، 2حادثه مشابه در 2منطقه در شمال و جنوب مشهد رخ داد. در یکی از این حوادث کاشانه یک خانواده در بولوار دوم طبرسی به طور کامل سوخت و در حادثه بعدی نیز یک مغازه چهل متری تعویض روغنی در رضاشهر، تسلیم محض شعله های سرکش آتش شد. سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد که طبق بررسی نقشه های هواشناسی، امسال زمستان سرد تری را به نسبت سال های گذشته تجربه خواهیم کرد که چند برف سنگین این سرما را دوچندان می کند. با توجه به این هشدار مطمئنا استفاده از وسایل گرماسوز دو چندان می شود و به همین نسبت حوادثی همچون آتش سوزی و گازگرفتگی نیز افزایش می یابد. موضوعی که با سردی اندکی که در روزهای گذشته بر مشهد چیره شده، وقوع دو حریق عمده، شاهدی بر این موضوع بوده است.

سوختن یک منزل در شمال شهر

نزدیکی های غروب یکشنبه گذشته، فردی ناشناس در تماس با سامانه 125آتش نشانی مشهد از وقوع حریقی گسترده در یک منزل مسکونی خبر داد. تماس گوینده هم زمان با اعلام آدرس این منزل در بولوار دوم طبرسی، مدعی شد که افرادی هم درون آتش گرفتار شده اند.

پای جان شهروندان که به میان می آید، حساسیت ها دوچندان می شود تا جایی که بلافاصله گروه های امداد و نجات و اطفای حریق ایستگاه های ششم و هشتم به محل اعزام شدند.

اولین خودرو آتش نشانی که به کوچه محل حادثه وارد شد، آتش نشان از همان فاصله دور متوجه شعله های سرکش آتشی شدند که از پنجره های طبقه بالای یک ساختمان دوطبقه بیرون می زد. از آنجا که در گزارش اولیه محبوسی در آتش اعلام شده بود، بلافاصله درخواست نیروی کمکی کردند.

مهار یک خطر در غروب یکشنبه

آتش نشانان پیش از پرداختن به اصل آتش با لشکری از شهروندان کنجکاو که برای تماشا جمع شده بودند، روبه رو شدند. افرادی که حضورشان مانعی جدی برای عملیات امداد و نجات بود. امدادگران پس از دور کردن نسبی شهروندان، از طریق پنجره و ایستگاه پله به سراغ آتش رفتند.

مساحت کوچک خانه موجب شد تا عملیات اطفای حریق در کمترین زمان ممکن انجام و از سرایت آتش به طبقه پایین و اماکن مجاور پیشگیری شود، هر چند که وسایل این خانه کاملا سوخت و از بین رفت اما بررسی های بعدی نشان داد که خوشبختانه هیچ فردی هنگام حادثه در منزل نبوده است.

هم زمان با غروب آفتاب، این عملیات به پایان رسید و بررسی ها درباره علت وقوع حادثه آغاز شد. آتش نشانان در ادامه صحنه را به منظور اقدامات قانونی، تحویل نیروهای انتظامی مستقر در محل دادند.

5ساعت بعد، جنوب مشهد

حدود ساعت 9شب درست 5 ساعت پس از حادثه در شمال شهر، موضوع حریقی گسترده در جنوب مشهد به آتش نشانی اعلام شد.

آتش نشانان ایستگاه پنجم مأمور شدند که به سراغ دومین پرونده داغ در یک نیم روز بروند. محل حادثه در بولوار پیروزی و کانون حریق یک مغازه تعویض روغنی بود که در این حادثه دو شهروند اسیر آتش شده بودند.

به گفته مدیر منطقه پنجم آتش نشانی مشهد، این حریق در شرایط توسعه اعلام شده بود تا جایی که هنگام رسیدن آتش نشانان تمام مساحت چهل متری این مغازه دستخوش آتش شده بود.

آتش پاد سوم کاظم کاظمی بیان کرد: این افراد پیش از رسیدن آتش نشانان توانسته بودند خود را از میان شعله های روغن های سوخته مغازه بیرون بکشند که یکی دارای سوختگی سطحی و دیگری سوختگی شدیدتری داشت. با حضور نیروهای اورژانس پزشکی در محل بلافاصله این افراد به آمبولانس منتقل و برای دریافت خدمات تکمیلی درمان به یکی از بیمارستان های مشهد اعزام شدند.

مهار آتش سنگین با منشأ نامشخص

این مقام مسئول با بیان اینکه وجود مواد اشتعال پذیر همچون روغن ها در این مغازه هر لحظه به حجم آتش می افزود، تصریح کرد: هم زمان با آتش گرفتن کابل های برق در مقابل این مغازه، گروهی از آتش نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.

براساس اظهارات کاظمی این آتش سوزی نیز پیش از سرایت به دیگر اماکن مهار شد، اما تمام تجهیزات مغازه در آتش سوخت. بررسی های کارشناسان آتش نشانی در محل حادثه با توجه به حضور مالک مغازه نشان داد که یکی از مصدومان شاگرد مغازه بوده است اما هویت مصدوم دیگر همچنان نامشخص است.

مدیر منطقه پنجم آتش نشانی مشهد درباره علت حادثه نیز بیان کرد: با توجه به حجم بالای سوختگی علت آن نامشخص است و همکاران ما تحقیقات خود را درباره چرایی این واقعه آغاز کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدجواد ابوعطا

کدخبر: 615903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟