پلمب 4 واحد انبار احتکار آرد در ارومیه

به گزارش رکنا،  غلامرضا بابایی در این خصوص اظهارکرد: در راستای تشدید نظارت و بازرسی از عملکرد واحدهای تولید، توزیع و پخت نان در سطح شهرستان ارومیه از مورخ ۱۴ مهر تا ۱۹ مهرماه ۹۹ در مدت ۵ روز ۴ انبار احتکار آرد یارانه‌ای، صنف و صنعت کشف و پلمپ شد.

وی ادامه داد: آرد یارانه‌ای ۱ به تعداد ۱۸۰ لنگه معادله ۶ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم به ارزش بیش از ۵۹ میلیون ریال، آرد یارانه‌ای ۲ به تعداد ۴۰۷ لنگه معادله ۱۶ هزار و ۲۸۰ کیلو گرم به ارزش بیش از ۱۹۹ میلیون ریال و آرد صنفی و صنعتی ۸۷۲ لنگه معادله ۳۴ هزار و ۸۸۰ کیلو گرم به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال کشف و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیربط ارجاع شد.

بابایی تصریح کرد: طی ۵ روز گذشته در سطح شهرستان یک هزار و ۶۴ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان لواش که ۱۵۶ درصد از کل واحدهای شهرستان را تشکیل می‌دهند انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: جهت تأمین نان مورد نیاز مردم و ایجاد توازن در سطح عرضه، آردهای مکشوفه از انبارهای احتکاری بین نانوایان توزیع گردید که نانوایان مشکلی در تأمین آرد برای پخت نان تا آخرین مشتری موجود در محل را نداشته باشند.

بابایی عنوان کرد: انبارهای فوق طی گشت مشترک بازرسان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی، اماکن عمومی، صنعت، معدن و تجارت و بازرسی اصناف کشف و در محل برای انبارهای یاد شده پرونده احتکار تشکیل و منجر به پلمپ انبارها گردید.

علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در جلسه تشدید بازرسی گفت: طرح نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در حوزه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در حال اجرا است و با واحدهای صنفی که از عرضه کالا در بازار امتناع کنند و یا اقدام به احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نمایند مطابق قانون نظام صنفی اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی واحدهای صنفی توزیعی، خدماتی، فروشگاهی و غیره را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجع حضوری با ما در میان بگذارند تا در کمترین فرصت ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟