16+ / فیلم تکاندهنده از سر بریدن پرندگان مهاجر در خوزستان
حجم ویدیو: 28.41M | مدت زمان ویدیو: 00:03:53

کشتار گسترده پرندگان مهاجر در تالاب هاى شمالی و جنوبی کشورمان هر ساله با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود. پرندگانی که فرسنگ‌ها را به امید چند صباحی زمستان‌گذرانی در تالاب‌های کشورمان پرواز کرده‌اند با استفاده از روش‌های غیرقانونی صید که گزینشی عمل نکرده و تعداد بی‌شماری از پرندگان مهاجر را از گونه‌های مختلف به دام می‌اندازند صید می‌شوند.

به گزارش رکنا ، امسال با فرا رسیدن شهریور ماه دسته‌هایی از پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان خوزستان وارد شده‌اند تا به روش غیرقانونی صید محمیه سر از بازار‌های غیرقانونی عرضه گوشت پرندگان درآورند.

محمیه به آبگیر‌های مصنوعی نسبتا وسیعی گفته می‌شود که صیادان به منظور صید پرندگان ایجاد می‌کنند. در این آبگیر‌ها تور‌های بزرگی جاسازی شده و به منظور جذب پرندگان، غلات پخش می‌شود.

جان کندن پرندگان سربریده در تالاب‌های خوزستان

حالا این دام بزرگ که محمیه نام دارد آماده است و پرندگان مهاجری که برای مدتی زمستان‌گذرانی در تالاب‌های جنوبی کشور بر فراز استان خوزستان پرواز می‌کنند را به سوی خود جذب می‌کند. محمیه‌ها در پاییز و زستان مملو از دسته‌های پرندگان مهاجری هستند که یا بر اثر گرفتار شدن طولانی‌مدت در تور‌ها جان می‌دهند و یا توسط صیادان سربریده می‌شوند. محمیه از میان تمام گونه‌هاى مرغابى‌های مهاجر و حتى فلامینگو‌ها قربانی می‌گیرد.

پرندگان قربانی در محمیه‌ها توسط سودجویان به بازار‌های خاصی منتقل شده و به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی به فروش می‌رسند. اصلی‌ترین بارانداز لاشه‌های پرندگان مهاجر در استان خوزستان، بازار کیان اهواز است که تصاویری از عرضه پرندگان مهاجر در آن طی روز‌های گذشته را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نسل‌کشی پرندگان مهاجر در خوزستان آغاز شد

گفتنی است با توجه به کشتار گسترده و عرضه محدود پرندگان در بازارهاى خوزستان، بخش عمده‌اى از لاشه‌های پرندگان صیدشده توسط محمیه داران براى فروش به کشور عراق ارسال می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟