حمله هکری نوجوان 16 ساله به بزرگترین مرکز آموزشی فلوریدا + عکس

به گزارش رکنا ، یک نوجوان آمریکایی با پیاده‌سازی حملات DDoS سیستم‌های یکی از بزرگترین حوزه‌های آموزشی فلوریدا را در نخستین روزهای برگزاری کلاس‌های مجازی از کار انداخت.

این نوجوان ۱۶ ساله برای پیاده‌سازی حملات از برنامه‌ای نه چندان پیچیده استفاده کرده اما با همین روش توانسته از سد معیارهای امنیتی عبور کرده و در سیستم‌‌های حوزه آموزشی «میامی-دید» اختلال ایجاد کند. این منطقه با حضور ۳۴۵ هزار دانش آموزی که در مدارس عمومی تحصیل می‌کنند، چهارمین حوزه آموزشی آمریکا بزرگ محسوب می‌شود.

دانش آموز میامی به جرمش اعتراف کرد

پلیس این منطقه از اعتراف این دانش آموزش به سازماندهی ۸ حمله محروم سازی از سرویس خبر داده اما همچنان به دنبال همدستان احتمالی است. هکر مذکور به سوءاستفاده از کامپیوتر برای فریبکاری، بزهکاری و ایجاد اختلال در موسسات آموزشی متهم شده است.

جالب اینجاست وی این حمله سایبری را با برنامه متن باز و قدیمی LOIC صورت داده که برای اکثر فایرول‌ها شناخته شده است. این برنامه توسط هکرهای وابسته به 4Chan طراحی شده و برای استفاده از آن نیاز چندانی به دانش برنامه نویسی نیست. تنها کاری که LOIC می‌کند ارسال هزاران درخواست ساختگی از سوی کاربران ناشناس به سمت سرور است تا از این طریق آنرا از دسترس خارج کند.

داده‌های دانش آموزان ایمن ماند

در بررسی‌هایی که مقامات محلی با کمک FBI و سرویس مخفی ترتیب داده‌اند، مشخص شده که در این حمله آدرس‌های IP ‌از روسیه، چین، اکراین، عراق و چند کشور دیگر نقش داشته‌اند. با این وجود هکر موفق به رخنه اطلاعاتی نشده و داده‌های دانش آموزان ایمن مانده است.

گروه هکری «انانیموس» سال‌ها قبل از این برنامه برای هدف گرفتن سایت‌های معتبر استفاده کرده بودند اما از آن زمان معیارهای امنیتی به شدت تقویت شده و همین عامل باعث انتقاد از کمپانی «K12» به عنوان توسعه دهنده پلتفرم آموزشی آنلاین «My School Online» شده که در برابر این حمله مذکور ناکارآمد از آب درآمده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟