باند کلاهبرداران حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در استان مرکزی متلاشی شد

به گزارش رکنا، احسان آنقی  اظهار کرد: چندی پیش شهروندی محلاتی با مراجعه به این پلیس شکوائیه‌ای از برداشت غیرمجاز 17 میلیون تومان طی چندین نوبت از حساب بانکی‌اش را ارائه کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع از سوی کارشناسان این پلیس آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد که فرد شاکی چند روز قبل طی خریدی که از یک دستفروش داشته است، از کارت بانکی خود استفاده کرده که طی این خرید از کارت بانکی‌اش کپی برداری شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مراحل رسیدگی به این پرونده و در بررسی‌های کارشناسی پلیس، اعضای یک باند چهار نفره که در تهران فعالیت داشتند شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در بازجویی‌های انجام شده از اعضای این باند مشخص شد که این افراد در پوشش فروشندگان دوره گرد و با نصب دستگاه اسکمیر بر روی دستگاه کارت خوان اقدام به کپی اطلاعات بانکی خریداران کرده و پس از شبیه سازی و صدور کارت بانکی مغناطیسی جدید، بصورت ناشناس از دستگاه‌های ATM و نیز خرید از فروشگاه‌ها از کارت بانکی کپی شده، استفاده می‌کردند.

آنقی با بیان اینکه امروزه بسیاری از شگردهای مجرمانه در فضای مجازی در قالب کلاهبرداری و سوء استفاده مالی است به کاربران هشدار داد: تنها یک بار کشیدن کارت بانکی روی دستگاه کارت خوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا اطلاعات کارت بانکی فرد کپی شده و حساب قربانی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همشهریان باید همیشه توجه داشته باشند از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط خود مشتری وارد شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان گفت: کاربران از انجام خرید از فروشگاه‌های غیر مجاز جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگرفتند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 601252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟