فروشنده سوءاستفاده کننده از شرایط کرونا به دام قانون افتاد / در استان مرکزی رخ داد

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که با راه‌اندازی سایت فروش و تبلیغ کالا، اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌ کرد ، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر اظهار داشت : فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و عنوان داشت " با توجه به شیوع ویروس کرونا برای رعایت تمهیدات امنیتی و پروتکل‌های بهداشتی برای تهیه کالای مورد نیازم تصمیم به خرید مجازی و اینترنتی گرفتم و پس از مراجعه به یکی از فروشگاه‌های مجازی سفارش خود را انجام داده و اقدام به خرید چند کالا کردم.

این مقام مسئول ادامه داد : شاکی در ادامه اظهاراتش بیان داشت که کالایی خریداری شده پس از چند روز به آدرس اینترنتی من ارسال شد و بعد از اعتماد سازی توسط مدیر سایت، دوباره اقدام به خرید از این سایت کردم که در این مرحله برای من کالا ارسال نشد و شماره هماهنگی با واحد فروش جهت ارسال کالا دیگر پاسخگو نبود. ازاین‌ رو درخواست رسیدگی به شکایتم را دارم".

وی افزود: پس از حضور شاکی در پلیس و ثبت اظهارات وی مشخص شد، شاکی با فریب تبلیغات سایت فروش کالا و اعتمادسازی اولیه انجام‌شده توسط مدیر کانال، اقدام به واریز یک میلیارد و دویست میلیون ریال به‌حساب گرداننده سایت می کند که پس از واریز وجه متوجه می‌شود که مورد سو استفاده و کلاه‌برداری از جانب گرداننده سایت قرار گرفته است.

سرهنگ آنقی عنوان کرد: با جمع‌آوری ادله و مستندات ارائه ‌شده توسط شاکی پرونده و انجام اقدامات فنی و پلیسی توسط کارشناسان این پلیس، طی هماهنگی به ‌عمل‌آمده با مقام قضایی متهم در محل سکونت خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهم به این پلیس ابتدا وی منکر بزه ارتکابی شد که پس از رویارویی با ادله و مستندات این پلیس لب به اعتراف گشود و مبلغ مورد نظر به شاکی بازگردانده شد .

نحوه فعالیت کلاهبردار استان مرکزی چه بود؟

سرهنگ آنقی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش در ادامه بیان داشت: متهم با راه‌اندازی سایت کلاه‌برداری در قالب فروش کالا پس از جلب اعتماد کاربران، قربانیان خود را ترغیب به خرید کالا و واریز وجه به‌حساب خود می‌نمود و پس از تراکنش انجام‌گرفته دیگر تماس آنان را پاسخگو نبود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بابیان اینکه امروزه بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی در قالب کلاه‌برداری و سو استفاده مالی می‌باشد به کاربران هشدار داد: فروشگاه‌های اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند که در صورت عدم پاسخگویی یا عملکرد مجرمانه می‌توان از طریق سایت ای نماد اقدام به شکایت از فروشگاه اینترنتی کنند.

سرهنگ آنقی گفت: کاربران از انجام خرید از فروشگاه‌های غیرمجاز در فضای مجازی جداً خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاه‌بردار قرار نگیرند و درصورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟