واحد دندانپزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

به گزارش رکنا، امیر بهزاد روز یکشنبه  افزود: بررسی‌های نامحسوس کارشناسان نظارت بر درمان این حوزه از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخش خصوصی این شهرستان نشان داد که فردی ناشناس، بدون مدرک دانشگاهی در حیطه دندانپزشکی و دندانسازی در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان نظارت بر درمان، این مکان غیربهداشتی و فاقد مجوز دندانسازی و دندانپزشکی شناسایی و با تایید تخلف، پس از اخذ دستور قضایی و هماهنگی‌های لازم محل فعالیت این فرد تعطیل و پلمب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات انجام شده در این گونه واحدهای غیرمجاز، برخی از شهروندان به این واحدها مراجعه و اقدام به دریافت خدمات دندانپزشکی و درمانی از آنها می‌کنند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان و صدمات جبران‌ناپذیری به آنها می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را انجام دهند و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوز خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی این گونه مراکز نیز مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان اقدامات لازم را در مورد آنها انجام دهند.

بهزاد اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان با جدیت بر نحوه ارایه خدمات سلامت به مردم نظارت می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، علاوه بر جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز، متخلفان را برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

این سومین واحد بهداشتی غیرمجاز است که در سال جاری توسط مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد شناسایی و پلمب می‌شود.

هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا ۵۰ میلیون ریال محکوم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟