کرونا 14 واحد صنفی در مهاباد را تعطیل کرد

امید بهزاد روز چهارشنبه  اظهار داشت: این واحدهای صنفی شامل هشت واحد آرایشگاه زنانه، ۲ واحد قلیان‌سرا، ۲ واحد سوپرمارکت، یک واحد کافی شاپ و یک واحد سوپرمارکت است که توسط کارشناسان بهداشت محیط به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونا پلمب شد.

به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد ۱۰ واحد صنفی دیگر شامل ۶ واحد عرضه مواد غذایی و چهار واحد نانوایی را به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه و ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت و امنیت غذایی با توجه به وضعیت خاص جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا، طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی به ویژه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و برخورد با صنوف متخلف و غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق و اصناف در این شهرستان اجرایی شد.

بهزاد اضافه کرد: در مدت اجرای طرح تشدید مبارزه با کرونا، ۱۸ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۹ تیم ۲ نفره از ساعت ۸ تا ۲۰ از واحدهای صنفی با حضور ادارات شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و نظارت بر اماکن عمومی ادارات و واحدهای صنفی بازدیدهای بهداشتی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های پیشگیری از بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۹۰ یا ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس و تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

طرح پلمب واحدهای صنفی متخلف به صورت جدی در دستور کار اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و کسانی که اقدام به قانون‌شکنی و فک پلمب کنند برابر حکم مقام قضایی مورد پیگیرد و برخورد جدی قرار می‌گیرند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟