به گزارش رکنا، غلامرضا عبده روز یکشنبه  اظهار داشت: برخی افراد سودجو، بدون اخذ مجوز و نظارت‌های لازم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارگان‌های مربوطه اقدام به پذیرش مسافران در این اماکن می‌کردند که از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده‌است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای شناسایی واحدهای متخلف دیگر در این زمینه ادامه دارد، افزود: در طول چند ماه اخیر با همکاری نیروی انتظامی ۱۴ خانه‌مسافر غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و پلمب شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت خانه‌مسافرها در این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده‌، جلوگیری از فعالیت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

عبده گفت: در این شهرستان پنج هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و سه اقامتگاه بوم‌گردی در مجموع با ۴۱۷ تخت فعال وجود دارد.

هتل‌های مهاباد دارای درجه‌های یک تا چهار ستاره با ۱۳۵ اتاق و ۳۳۱ تخت، سه مهمانپذیر با درجه ممتاز دارای ۵۶ اتاق با ۱۴۷ تخت و یک هتل آپارتمان نیز با ۱۲ سویت و ۳۶ تخت است.

مهاباد با داشتن ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟