مدیران سابق باشگاه پرسپولیس هم احضار می شوند

به گزارش رکنا، بازرسی و اطلاعات استان تهران در حال بررسی پرونده حیف و میل منابع مالی در باشگاه پرسپولیس است. برای پرسپولیس پرونده قضایی تشکیل شده و این اتفاق در باشگاه های سرخابی پایتخت ادامه دار خواهد بود.در همین راستا، پرونده عملکرد مالی مدیران سابق باشگاه پرسپولیسنیز قضایی شده و شنیده ها حاکی از آن است که برخی از این مدیران احضار و بازجویی شده اند تا زوایای پنهان پرونده روشن شود. خبرهای تازه از برکناری و تغییرات اساسی در باشگاه های سرخابی پایتخت به منظور سالم سازی فضای ورزش حکایت می کند.

 بازداشت یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس که به دستور قضایی و از سوی ماموران امنیتی و اطلاعاتی انجام شد، آغاز اجرایی شدن طرح سالم سازی فوتبال است. به گفته یک منبع آگاه، از مدتها قبل با توجه به احساس و اعلام نیاز در ورزش برای مبارزه با فسادهای مالی، پرونده ای تشکیل و نهادهای نظارتی با جدیت مشغول بررسی منابع و مصارف مالی باشگاه های پرسپولیس و استقلال شدند. حالا در ادامه همان بررسی ها برای پرسپولیس پرونده قضایی تشکیل شده و در آینده برای استقلال هم مشابه این پرونده، تشکیل خواهد شد.

بازداشت مدیر میانی باشگاه پرسپولیس که در این باشگاه منصب حقوقی داشت، یکی از قدم های اولیه نهاد قضایی و بازرسی و اطلاعات تهران برای بررسی کامل زوایای این پرونده است. گفته می شود احتمالا مدیران سابق باشگاه و برخی از کسانی که در سه دوره قبلی مدیریتی، با باشگاه پرسپولیس همکاری داشتند، احضار می شوند. همچنین احتمال تغییرات اساسی در رده مدیران میانی باشگاه پرسپولیس و حتی در هیات مدیره این باشگاه وجود دارد.

تغییرات اساسی در باشگاه پرسپولیس

یکی از افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس با تایید خبر تغییرات اساسی در باشگاه پرسپولیس و برکناری قریب الوقوع برخی مدیران در باشگاه های سرخابی، تاکید کرد این تغییرات بی ارتباط با پرونده قضایی باز شده در بازرسی و اطلاعات تهران و اجرای طرح سالم سازی فوتبال نیست.

اهالی فوتبال از مدتها قبل منتظر برخورد جدی نهادهای نظارتی با تخلف های مالی صورت گرفته در فوتبال بودند. وقتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با وجود درآمدهای تبلیغاتی و آورده های مالی، هر سال بدهکارتر می شوند، یا در این دو باشگاه سو مدیریت وجود دارد و یا سو استفاده های مالی در جریان بوده که حالا شنیده می شود وزارت اطلاعات قصد دارد با همکاری قوه قضاییه به تمامی این سو مدیریت ها و سواستفاده های مالی احتمالی رسیدگی کند.

فعلا به این دلیل که پرونده قضایی باز است و ماموران در حال تکمیل پرونده هستند، از ذکر نام کسانی که در راستای تکمیل این پرونده احضار و بازجویی شدند، خودداری می کنیم و منتظر اعلام خبر رسمی از نهادهای نظارتی می مانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟