محاکم کیفری یک با 400% بیشترین رسیدگی پرونده ها را داشته است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته اظهار کرد: با اهتمام جدی مدیران، قضات و کارکنان واحدهای قضایی، میزان کاهش موجودی پرونده‌ها رشد چشمگیری داشته، به نحوی که برای نخستین بار در سال‌های اخیر دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک به لحاظ رسیدگی‌های قضایی رتبه نخست کشوری را در ماه‌های پایانی سال 1398 کسب کردند.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران در بهمن ماه 98 با رشد 130% و با رسیدگی به تعداد 127 پرونده نسبت به سال گذشته بیشترین تعداد پرونده قضایی را مختومه نموده‌اند.

وی همچنین افزود: محاکم کیفری یک نیز با رشد 400% بیشترین تعداد رسیدگی‌ها را داشته‌اند و این موضوع بیانگر افزایش روند رسیدگی‌ها در سطح استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحول در دست اجرا تصریح کرد: متوسط رشد رسیدگی به پرونده‌های قضایی مطروحه در سایر دوایر قضایی استان تهران نیز افزایش قابل قبولی داشته که با استفاده از ساز و کارها و تمهیدات اندیشیده شده در سال جدید این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟