سوزنی که به سلامت از مغز نوزاد چابهاری خارج شد

به گزارش رکنا ، دکتر احسان دار قیاسی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی تماس خانواده‌ای با اورژانس ۱۱۵ نیکشهر مبنی بر حال بد نوزادی هفت ماهه بررسی‌های اولیه کادر درمان انجام و بنا به نیاز به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه، انجام آزمایشات و سی تی اسکن وجود یک جسم در سر این نوزاد مشاهده شد.

متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار بیان کرد: سریعا نوزاد به اتاق عمل ارجاع داده شد و با حضور پزشکان عمل جراحی کرانیوتومی (برداشتن استخوان جمجمه) و باز کردن پرده مننژ توسط میکروسکوپ انجام و یک عدد سوزن از سر این نوزاد خارج شد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اینک حال عمومی نوزاد مناسب بوده و سی تی اسکن بعد از عمل کاملا رضایت بخش است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۰ شهرستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را در سیستان و بلوچستان زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 590483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟