دزد حساب بانکی مرد ایلامی پسرش بود

رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت : متهم پسر شاکی از آب در آمد .

به گزارش رکنا، سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: با تحقیقات اولیه و بررسی مستندات مشخص شد، طی چندین مرحله مبلغ 60 میلیون ریال از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است که موضوع جهت بررسی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "علی جمالی" ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی متهم با هویت معلوم که پسر شاکی بود شناسایی و پس از پذیرفتن جرم ارتکابی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

برداشت غیر مجاز 60 میلیون ریالی از حساب پدر

این مقام مسئول افزود: شهروندان در نظر داشته باشند که اطلاعات حساب بانکی جزء اطلاعات خصوصی هر شخصی می‌باشد و به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن به دیگران خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: شهروندان مراقب کلاهبردارن در فضای مجازی باشند و به خصوص والدین با نظارت بیشتر و آموزش‌های لازم به فرزندان خود مراقبت‌ها و پیشگیری‌های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

این مقام انتظامی از عموم مردم خواست : در صورت مواجهه با هرگونه جرایم رایانه‌ای، موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟