فاجعه وقتی دریچه های سد کارون 3 بی موقع باز شدند / امیدی برای نجات نبود! + فیلم
حجم ویدیو: 4.13M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

به گزارش رکنا، زندگی عشایری و همسایگی با کارون از دیر بازبدون خطر نبوده و لرهای بختیاری نواحی کارون با اخلاق این رود به خوبی آشنایی داشته ودارند.

بخصوص به هنگام کوچ که از دیرباز ایل بختیاری با مشکلات عدیده ای در عبور و مرور از این رود دیوانه مواجه بوده.

با آب گیری سد کارون ۳ و نامنظم شدن زمان بندی های مدیران این سد طی سالهای گذشته وبالا و پایین آمدن آب ، باعث شده است تا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم نواحی رود کارون تحمیل شود.

در آخرین مورد از حوادث سریالی کارون روز دوشنبه درحوالی روستای جواد سعیدی سوسن ازتوابع شهرستان ایذه، رود کارون بیست راس از گوسفندان یک دامدار را با خود برد.

بالا آمدن آب سد کارون حادثه آفرین شد

این گوسفندان که برای آشامیدن آب به کنار رود رفته بودند، به هنگام بازشدن دریچه های سد کارون ۳ وبالا آمدن آب دچار حادثه شدند .

حوادثی ازاین دست و عدم مسئولیت پذیری و برنامه ریزی درست ازجانب مدیران سد کارون ۳ باعث شده است تا مردم حاشیه ی رودکارون هیچ گاه از حوادثی اینچنینی درامان نبوده و نباشند.

حوادثی که هرچند وقت یکبار با جان و مال عشایر در کناره های این رودبازی می کند.

سد و نیروگاه کارون ۳ باتوجه به سیاست های مدیران وزارت نیرو ، نه تنها باعث رونق بخشی در هیچ حوزه ای از بیشمار کمبودها و کسری های منطقه نشد بلکه باعث کوچ اجباری هزاران خانوار و خاموشی شصت و سه روستا و آبادی،نابودی میراث مادی و معنوی یک جغرافیای دیرپا،آوارگی هزاران خانواده و حاشیه نشینی آنها در اطراف شهرهای ایذه ودهدز و نابودی باغات،زمین های کشاورزی ،گردشگری ،دامپروری ،چراگاه های دام و نسل کشی هزاران اصله درخت بلوط در منطقه گردید.

اتفاقی که هیچ گاه مدیران وزارت نیرو حاظر نشدند بابت سال ها مسئولیت گریزی خود در قبال مردم این نواحی پاسخگو باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار : بهنام رضایی

کدخبر: 588569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟