اقدام توهین آمیز خواستگار جوان دختر اراکی پس از نه شنیدن !

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری خواستگار سابق دختر اراکی خبر داد که به قصد انتقام جویی اقدام به ایجاد مزاحمت وارسال پیام‌های توهین آمیز برای این دختر در فضای مجازی می‌کرد.

به گزارش رکنا ، سرهنگ آنقی افزود: در پی مراجعه شهروندی، با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مرکزی مبنی بر ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های توهین آمیز برای او از سوی فردی ناشناس در بستر شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، سرانجام موفق شدند، فرد مذکور را شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی کنند.

اعترافات خواستگار مزاحم اراکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده با مشاهده مستندات و مدارک قانونی پلیس به ناچار به بزه انتسابی اقرار و بیان کرد که از مدت‌ها قبل به فرد شاکی علاقمند بوده و به خواستگاری او هم رفته و هنگامی که پیشنهاد ازدواجش از سوی خانواده دختر پذیرفته نشده، به قصد انتقام جویی اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

هشدار پلیس به شهروندان

او با هشدار به کسانی که با انتشار شایعه و مطالب خلاف واقع به ایجاد مزاحمت و توهین به اشخاص در شبکه‌های مختلف مجازی اقدام می‌کنند، تاکید کرد: طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی نیز محکوم خواهد شد.

سرهنگ آنقی از مردم خواست با ارتقاء روز افزون سواد رسانه‌ای، در صورت مواجهه با چنین جرایمی در فضای مجازی از سوی افراد ناشناس از ادامه ارتباط و پاسخگویی با آن‌ها اجتناب کرده و بلافاصله مراتب را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یاسایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟