چین به طور عمد کرونا را در جهان گسترش داد

به گزارش رکنا، مشاور ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین مقامات آمریکایی گفت چین به عمد اجازه انتشار ویروس کرونا را در جهان داده است.

مشاور تجاری کاخ سفید و و دستیار ترامپ با تکرار اظهارات بی اساس پیشین مقامات آمریکایی مدعی شد چین بطور عمد اجازه داده است ویروس کرونا در جهان پخش شود.

در این اظهارات که نشان از بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین دارد، «پیتر ناوارو» در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی مدعی شد چین به عمد اجازه داده است ویروس کرونا در بقیه مناطق جهان منتشر شود و پکن و شانگ‌های را از آلوده شده به این ویروس حفظ کرده؛ در حالی که می‌توانست این ویروس را در ووهان مهار کند.

پیتر ناوارو مدعی شد: چین ویروس را در پشت در‌های سازمان بهداشت جهانی پنهان کرد؛ در حالی که می‌توانست در آن زمان ویروس را در ووهان مهار کند. بجای آن، کاری که چین انجام داد این بود که صد‌ها هزار چینی و افراد مبتلا را سوار بر هواپیما کرد و اجازه داد آن‌ها به میلان، نیویورک و دیگر مناطق جهان بروند؛ اما آن‌ها را به پکن و شانگ‌های نفرستاد.

مشاور تجاری کاخ سفید در ادامه ادعا‌های بی اساس خود و در جواب اظهارات مجری که مدعی بود چین ویروس را به عمد انتشار داده و جلوی بسیاری از سفر‌های محلی را گرفت، در حالی که اجازه داد سفر‌های بین المللی برقرار باشند و این نشانگر آن است که از عمق وخامت مسأله خبر داشت و با این وجود، اجازه صدور ویروس را در کنار بسیاری از کالا‌های چینی دیگر به آمریکا و کشور‌های دیگر داد، گفت: این حقیقتی است که بحثی در آن نیست.

اظهارات پیتر ناوارو، مشاور ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکا تقریبا روزانه تلاش می‌کنند با بیان سخنانی بی اساس، به چین حمله کرده و این کشور را مقصر در بحران همه گیری کرونا جلوه دهند.

پیشتر نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدون آن که شاهدی بر مدعای خود بیاورد، گفته بود مطمئن است منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟