دفن زینب بعد از خودکشی بخاطر فقر  در 200 متری خانه ! / خانواده ایلامی پول خرید قبر نداشتند! + عکس

به گزارش رکنا، سلام امینی در این باره گفت: پس از خودکشی دختر ۱۱ ساله ایلامی، کسی به کمک این خانواده فقیر نیامد، متاسفانه این خانواده به علت فقر اقتصادی فرزند خود را در فاصله ۲۰۰ متری منزل‌شان دفن کرده‌اند و این نشان می‌دهد این خانواده به‌شدت با مشکل اقتصادی مواجهند و توانایی خرید قبر نداشتند.

وی افزود: در استان ایلام هم فقر اقتصادی و هم فقر فرهنگی وجود دارد. این مقوله‌ها سبب می‌شود که در طول سال چندین مورد خودکشی در شهرهای مختلف استان رخ دهد.

دفن دختر 11 ساله ایلامی در 200 متری خانه / واقعیت مرگ زینب چه بود ؟ 

امینی تاکید کرد: کودکان ایلامی زمانی که مشاهده می‌کنند در خانواده آن‌ها حداقل امکانات حیاتی هم وجود ندارد و سخت‌ترین شرایط ممکن بر زندگی آن‌ها حاکم است، چاره‌ای جز خودکشی برای‌شان باقی نمی‌ماند. وضعیت اقتصادی اسفناک این خانواده‌ها منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود.

نماینده ایلام در مجلس اظهار کرد: کودکان در دوره‌ای از زندگی هستند که به داشته‌های اطرافیان نگاه می‌کنند و فقر و نداری برای آن‌ها به شدت اذیت‌کننده است.

او با اشاره به وضعیت نامساعد معضلات اجتماعی در این استان، گفت: پس از جنگ تحمیلی، استان ایلام به رتبه نخست خودکشی در کشور رسید. برخی از این خودکشی‌ها به قدری اسفناک هستند و در آنها از روش‌های بسیار دردناکی استفاده می‌شود که حتی قابل بازگویی نیست.

امینی درباره شائبه قتل دختر ایلامی نیز گفت: آنچه تا کنون به اثبات رسیده، این است که کودک ایلامی خودکشی کرده و هنوز ادله‌ای در رابطه با قتل در این زمینه کشف نشده است.

در همین رابطه جلال میرزایی، دیگر نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: علت مرگ کودک ایلامی در دست بررسی است و تا این لحظه اطلاعات جدیدی به دست نیامده است.

دختر 11 ساله ایلامی خود را حلق آویز کرد

میرزایی گفت: دادستان شهرستان پیگیر این مسئله است تا علت اصلی مرگ مشخص شود چون به هیچ وجه با منطق و عقل همخوانی ندارد که یک دختر ۱۱ ساله خودکشی و خود را حلق‌آویز کند.

روز ۲۴ فروردین امسال خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بسیار تلخ و تکان‌دهنده بود؛ خودکشی یک دختر ۱۱ - ۱۲ ساله ایلامی که گفته می‌شد به دلیل فقر مطلق خانواده‌اش، خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. جسم بی‌جان زینب را که از سقف آغل آویزان بود، مردان روستا پایین کشیدند. پدر زینب از ناحیه یک دست معلول است و با آنکه تنها ۴۱ سال سن دارد، از کار افتاده است و خانواده زیر پوشش بهزیستی ایلام هستند. سرپناه این خانواده یک چهاردیواری ۵۰ متری بدون سقف است که آن نیز تا این مرحله با مشارکت بهزیستی و بنیاد برکت ساخته شده است.

زینب ساکن روستای گلدره در دهستان زردلان واقع در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول بود. گفته می‌شود منطقه‌ای که خانواده زینب در آن زندگی می‌کنند، خط تلفن ثابت، تلفن همراه، آنتن تلویزیون، خانه بهداشت، راه مناسب و امکانات اولیه دیگر را نیز ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خانه دختر ایلامی

کدخبر: 565336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟