جوان شاهرودی به 4 بیمار چشم انتظار زندگی  بخشید

به گزارش رکنا، رضا چمن سه شنبه شب با بیان اینکه این جوان ساکن روستای « گلستان پرو» بود، افزود: مرحوم آجدانی ۳۰ فروردین به دنبال تصادف با موتورسیکلت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شد و به علت شدت آسیب وارد شده به مغز با وجود تلاش کادر درمانی بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: پس از تأیید گروه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، خانواده مرحوم در یک اقدام شایسته و خداپسندانه با اهدای اعضای فرزندشان موافقت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه کبد، قلب و ۲ کلیه این جوان به بیماران نیازمند دریافت عضو اهدا شد، تصریح کرد: خانواده این جوان هدف از این کار خداپسندانه را ترویج فرهنگ اهدا عضو و کمک به بیماران نیازمند دانستند و معتقدند که با این اقدام احساس آرامش می کنند.

به گفته وی با اهدای ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب یک بیمار مرگ مغزی می‌توان جان یک تا ۸ بیمار را نجات داد.

چمن یاد آور شد: پس از آغاز مرگ مغزی . ۱۴ روز برای موافقت خانواده برای اهدای عضو فرصت وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟