اولین افعی پلنگی در بوشهر به دام افتاد + عکس

به گزارش رکنا، فرهاد قلی‌نژاد  اظهار داشت: در پی تحویل یک حلقه مار توسط عوامل انتظامی شهر کلمه به پاسگاه محیطی بانی شهید محمدی بخش بوشکان، پس از بررسی های به عمل آمده توسط تیم اعزامی بانک ژن برای شناسایی و نمونه برداری، گونه فوق افعی پلنگی شناسایی شد.

گونه خزنده جدید به نام افعی پلنگی برای استان بوشهر ثبت شد

وی افزود: بر اساس اعلام بانک ژن استان، گونه فوق افعی پلنگی است و مشاهده این گونه برای اولین بار در استان بوشهر ثبت شده و به عنوان یک گونه جدید به چک لیست خزندگان استان اضافه شد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: افعی پلنگی ماری سمی به رنگ خاکستری متمایل به زیتونی روشن و به همراه لکه های قهوه ای چهار گوش بوده که پهنای انها بیش از فواصل میان آنها است.

وی بیان کرد: در این گونه مار، خال‌ها و لکه‌های تیره رنگ برروی سر دیده می‌شود، مردمک چشم عمودی است و لبها تیره رنگ اند وسطح شکم به رنگ قهوه ای تیره است و در ناحیه گلو وچانه پولک های روشن رنگ تر دیده می شوند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه طول کلی ماه افعی پلنگی ۱۳۹ سانتیمتر و دم آن ۱۸ سانتیمتر است افزود: این مار شب فعال است و روزها در زیر سنگ‌ها به سر می‌برد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟