نجات مرد اراکی از چاه متروکه 20 متری / 3 ساعت در جدال با مرگ بود + عکس

به گزارش رکنا،  روز پنجشنبه مرد 50ساله‌ای از اهالی شهرستان فرمهین استان مرکزی، برای انجام کاری از خانه‌شان خارج شد اما تا ساعت‌ها بعد خبری از او نشد. مرد میانسال قرار بود بعد از انجام کارش خیلی زود به خانه برگردد اما وقتی خبری از او نشد، خانواده‌اش نگران شدند و با او تماس گرفتند ولی تلفنش خاموش بود. به‌نظر می‌رسید اتفاقی برای این مرد رخ داده باشد و خانواده‌اش که هر لحظه نگرانی‌شان بیشتر می‌شد در جست‌وجوی او راهی خیابان شدند. آنها می‌دانستند که وی قرار بوده به حوالی یک گاوداری در اطراف شهر برود و به همین دلیل راهی آنجا شدند و به جست‌وجو در آن منطقه پرداختند تا اینکه خودروی وی را دیدند که در گوشه‌ای پارک شده بود. درهای ماشین قفل بود و به ماشین هیچ آسیبی نرسیده بود و این احتمال که مرد گمشده قربانی دزدان شده باشد، رد شد. با این حال هنوز هیچ ردی از وی نبود و اعضای خانواده‌اش تصمیم گرفتند برای یافتن اثری از مرد گمشده آن حوالی را جست‌وجو کنند.

نجات معجزه‌آسا از چاه 20متری

ساعت‌ها از گم شدن مرد 50ساله می‌گذشت. شب از نیمه گذشته بود و اعضای خانواده‌اش هنوز نتوانسته بودند ردی از وی پیدا کنند. آنها منطقه‌ای را که خودروی مرد گمشده در آنجا پارک بود، وجب به وجب گشته بودند اما کسی او را ندیده بود. تا اینکه یکی از افرادی که در آن حوالی کار می‌کرد سرنخی را در اختیار آنها قرار داد. او می‌گفت که در حوالی گاوداری یک چاه آب قرار دارد و احتمال دارد که مرد گمشده به داخل آن افتاده باشد. جست‌وجوگران به سرعت راهی محل چاه شدند و در تاریکی شب موفق شدند آن را پیدا کنند. آنها خودشان را به دهانه چاه رساندند و مرد گمشده را صدا زدند و لحظاتی بعد صدای ناله ضعیفی را شنیدند که از اعماق چاه به گوش می‌رسید.

عملیات نفسگیر نجات مرد سقوط کرده در چاه

حدود ساعت3 بامداد خانواده مرد گمشده موفق شدند او را که به داخل چاه سقوط کرده بود پیدا کنند. اما عمق زیاد چاه به آنها اجازه نمی‌داد که به راحتی وی را نجات دهند. به همین دلیل با آتش‌نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.مسعود آقازیارتی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک به همشهری می‌گوید: از آنجاکه آتش‌نشانی شهرستان فرمهین تجهیزات کافی نداشت، ماجرا را به آتش‌نشانی اراک مخابره کردند و یک تیم 4نفره از نجاتگران آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند.

وی ادامه می‌دهد: چاه مورد نظر در اطراف روستای درمنک شهرستان فرمهین بود و وقتی آتش‌نشانان به آنجا رسیدند، عملیات نجات را شروع کردند اما مهم‌ترین مشکلی که پیش روی آنها بود، دیواره و دهانه سست چاه بود که هر لحظه احتمال داشت ریزش کند. آتش‌نشانان برای نجات مرد گمشده ابتدا می‌بایست دهانه چاه را ایمن می‌کردند. آنها با قراردادن تعدادی الوار و استفاده از تجهیزات ویژه و همچنین کمک گرفتن از مسئولان گاوداری که در آن حوالی بود، موفق شدند سه‌پایه ثابتی را روی دهانه چاه مستقر کنند و پس از آن یکی از آتش‌نشانان برای بیرون کشیدن مرد گمشده وارد چاه شد. او با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشت، توانست خود را به مرد مصدوم رسانده و با کمک همکارانش وی را پس از 2ساعت عملیات نفسگیر از داخل چاه بیرون بکشد.

بلای هولناکی که سر مرد اراکی آمد

آقازیارتی می‌گوید: با نجات مرد گمشده معلوم شد که او روز قبل زمانی که در حال عبور از محل حادثه بوده، به‌دلیل اینکه دهانه چاه با الوار پوشیده شده بود، متوجه آن نشده و به داخل چاه سقوط کرده بود. از سوی دیگر داخل چاه به عمق یک و نیم متر آب بود و وجود همین آب باعث شده بود که مرد میانسال پس از سقوط آسیب چندانی نبیند و درصورت عدم‌وجود آب امکان داشت که جانش را از دست بدهد.

وی‌ ادامه می‌دهد: از طرفی آب داخل چاه بسیار سرد بود و این مسئله می‌توانست باعث مرگ مرد میانسال شود اما خوشبختانه زمانی که وی به داخل چاه سقوط کرده بود، یک تکه الوار نیز به داخل سقوط می‌کند و این مرد موفق می‌شود تکه الوار را به دو طرف چاه محکم کرده و خودش را روی آن حائل کند و به این ترتیب از آب سرد چاه بیرون بماند. با این حال به‌دلیل اینکه وی ساعت‌ها داخل چاه گرفتار بود، دچار ضعف و همچنین به‌دلیل سقوط دچار کمی جراحت شده بود که پس از نجات از داخل چاه در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟