خالی کردن حساب بانکی با ترفند خرید شارژ / پلیس کرمان فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در این خصوص تصریح کرد: در پی شکایت یک شهروندان کرمانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکیش توسط فرد یا افرادی لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیق از مالباخته و پی جویی فنی و پلیسی، عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی به صورت خرید شارژ از حساب بانکی شاکی بود، شناسایی و با هماهنگی با مقام محترم قضایی ، متهم دستگیر شد.

شارژ ارزان قیمت ترفند کلاهبردار کرمانی

یادگار نژاد گفت: : در ابتدا منهم منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به مستندات موجود کشف شده، متهم به جرم خود که نتیجه سوء استفاده از اعتماد شاکی بود اعتراف کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت : متهم با سوء استفاده از کارت بانکی شاکی و فعال کردن رمز دوم ایستا آن مبلغ ۱۰ میلیون ریال در قالب برداشت اینترنتی غیرمجاز با ترفند خرید شارژ انجام داده و هدف از این کار را کسب منافع مالی اعلام کرده است.

این مقام انتظامی استان با بیان این‌که متاسفانه اعتماد بیجا به برخی افراد موجب بروز خسارت های مالی می‌شود، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت ناچار حتما بعد از دریافت کارت در کوتاهترین زمان ممکن رمز اول و دوم ایستا تغییر و همچنین فعال سازی رمز یک بار مصرف کارت بانکی اقدام کنند.

این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ، همچنین شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟