نکات مهم خرید آجیل و شیرینی در شرایط کرونایی

به گزارش رکنا ، سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ایام عید برای خرید موادغذایی، آجیل و شیرینی عید باید بسیار دقت داشته باشیم.

او با بیان اینکه بهتر است آجیل برشته شده خریداری نشود بلکه آنها را خام خریداری کرده و شسته، نمکین کرده و بعد برشته کنند، افزود: اگر برشته خریداری شد، آنها را در مایکروفر قرار داده تا حرارت ببیند، و اگر این کار مایکروفر در دسترس نبود می‌توان آنها را داخل تابه روی شعله گاز حرارت داد.

احمدی طباطبایی بیان داشت: توصیه می‌شود امسال جشن عید را انشاء الله با فروکش کردن بیماری بگیریم و از خرید در روز‌های آخر سال در فروشگاه‌های شلوغ خودداری کنید .

او تصریح کرد: مواد غذایی فاقد بسته بندی حتما باید پوشش بهداشتی داشته و در ظروف مناسب نگهداری شوند، این مواد نباید به صورت روباز و بدون پوشش مناسب از جمله آجیل و تخمه و موارد مشابه آماده به مصرف در تمامی مراکز فعال عرضه شوند.

احمدی طباطبایی گفت: در صورت نیاز به خرید آجیل و تخمه اولا با اولویت خرید مواد فوق به صورت بسته بندی صورت پذیرد؛ ثانیا در صورت نگهداری مواد فوق در ظروف پوشش دار مناسب به صورت فله‌ای با رعایت بهداشت فردی توسط عرضه کننده قابل عرضه و فروش است.

او افزود: مردم باید دقت داشته باشند که مواد غذایی آماده به مصرف ازجمله انواع آجیل، تخمه و مشابه و همچنین شیرینی و ترشیجات و لواشک و نظایر آن نباید به صورت روباز و خارج از قفسه باشند و یا باید در ویترین و یا ظروف پوشش دار نگهداری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کلیه شیرینی‌ها در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها باید در داخل قفسه و ویترین و یا یخچال‌های شیشه‌ای در رؤیت مشتری نگهداری شود و از نگهداری محصولات قنادی در فضای باز بدون پوشش جدا خود داری شود.

او بیان داشت: نگهداری و عرضه مواد غذایی در خارج از محل کسب و کار فروشندگان ممنوع است.

احمدی طباطبایی در رابطه با بهداشت ابزار و تجهیزات عرضه کنندگان محصولات و مواد غذایی تصریح کرد: کلیه تجهیزات در زمان استفاده نکردن در داخل قفسه و یا کابینت در دار نگهداری شود و از نگهداری در خارج از قفسه و یا کابینت خود داری شود؛ کلیه قفسه‌ها و میز کار و میز سرویس بطور مستمر بعد از پایان هر شیفت کاری که در دسترس مشتری و شاغلین قرار می‌گیرند شستشو و گند زدایی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟