دستگیری متخلف قطع درختان جنگلی در فیروز آباد

به گزارش رکنا،  عبدالحمید بهبودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: چندی پیش فردی از اهالی منطقه موک با نصب اعلامیه بروی تنه درختان جنگلی اعلام کرده بود که میزان ۱۶هکتار از اراضی ملی این منطقه متعلق به او بوده و هیچ کس حق خرید و فروش آن را ندارد.

او، تصریح کرد: در پی دریافت این خبر از سوی گروهی از طبیعت دوستان و دامداران منطقه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان فیروزآباد به منطقه موردنظر اعزام و ضمن جمع آوری تابلو‌های غیر مجاز نصب شده بروی تنه درختان بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بهبودی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات لازم در این زمینه مشخص شد فرد متخلف که از افراد سابقه دار در زمینه تخریب اراضی ملی در شهرستان است با یک دستگاه تراکتور در اراضی بکر و جنگلی منطقه موک اقدام به قطع تعداد زیادی از درختان و بوته‌های جنگلی و تخریب اراضی کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی فرد متخلف طی عملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد و دستگیر شد.

محمدی دادستان شهرستان فیروزآباد نیز ضمن هشدار جدی به قانون شکنان و مخربان اراضی ملی در این شهرستان اضافه کرد: در این راستا با قاطعیت تمام با متخلفان برخورد می‌شود.

او، مشارکت و نظارت همگانی را بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی دانست و اظهار کرد: حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و شرعی است و همه ما باید خودمان را در برابر طبیعت خدادادی مسئول بدانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟