پرستار خادم بیماران کرونایی فارس خودش کرونا گرفت

به گزارش رکنا ، چندی پیش بود که تماس گرفته و به‌عنوان یکی از جهادگران سلامت، از هزاران جهادگر شهرستان به مصاحبه با او پرداختم.

نوروزی از پرستاران بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا و دارای دو فرزند ۱۶ و ۸ ساله بوده که به‌صورت داوطلب از همان روزهای اول شیوع ویروس کوئید ۱۹ در بخش بیماران کرونایی بیمارستان به خدمت مشغول بود.

در گفتگوی پیشین از خدمت عاشقانه و روحیه بالای خود و دیگر پرسنل بیمارستان می‌گفت اما امروز با آن پرستار به‌عنوان یک بیمار مبتلا به کرونا به گفتگو پرداختم.

نوروزی که نشاط و توان قبل در صدایش نیست، با اشاره به اینکه از همان روزهای اول در راه‌اندازی بخش کرونا در آنجا حضور داشتم، اظهار می‌کند: چند روز قبل از تست علائمی مانند تنگی نفس و سرفه داشتم که پس از تست، نتیجه بیماری‌ام مثبت اعلام شد.

وی افزود: به‌مرور علائم دیگری مانند تب‌های بسیار بالا، سرفه و لرزه‌ای غیرقابل‌تحمل بروز پیدا کرد و اکنون در حال گذراندن سیزدهمین روز قرنطینه هستم.

پرستار بخش بیماران کرونایی بیمارستان ولیعصر(عج) فسا عنوان می‌کند: پیش از مبتلا شدن به بیماری نیز به علت فضای شغلی که داشتم تمام نکات بهداشتی را در خانه رعایت می‌کردم اما به‌محض مثبت شدن تست ناچار به قرنطینه شدن در یک اتاق مجزای منزل بدون دست زدن به وسیله‌ای و حتی تماس با فرزندانم شدم.

نوروزی اضافه کرد: بودن در یک اتاق مجزا بدون ارتباط با کسی و ترس از امکان ابتلای اعضای خانواده از سخت‌ترین احساس روزهای بیماریم بود، که حال به لطف خدا رو به بهبود هستم.

وی با اشاره به اینکه آخر هفته یا هفته آینده به سرکار خود برمی‌گردم، می‌گوید: این باعث ناراحتی بوده که شهروندان رعایت نکرده و زنجیره مبتلایان را طولانی‌تر می‌کنند؛ نکند با این عدم رعایت‌ها قاتل عزیزان خودمان شویم.

پرستار بیمارستان ولیعصر(عج) در ادامه مطرح می‌کند: مردم به این فکر کنند که اگر این ویروس رشد کرده و نیاز به تجهیزات خاص داشته باشد به علت کم بودن تجهیزات، توان ارائه این‌همه خدمات وجود ندارد.

نوروزی با اشاره به اینکه از شدت درد، بیماران آرام و قرار خود را ازدست‌داده اضافه می‌کند: مردم جدی نگرفته و متوجه دردهای زجرآور، تب‌های ۴۰ درجه، لرزهای غیرقابل‌تحمل این بیماری نیستند.

وی اضافه می‌کند: اگر مردم این چیزها را دانسته و شدت درد این بیماری را درک کنند، در خانه‌های خود می‌نشینند و این ویروس را به خود و خانواده خود نزدیک‌تر از آنچه هست، نمی‌کنند.

پرستار مبتلا به ویروس کرونا در ادامه گفتگو از دلتنگی هایش می‌گوید.

وی با بیان اینکه آرزو دارم بچه‌هایم را بعد از ۴۰ روز در آغوش بگیرم، اظهار می‌کند: از اول اسفندماه پدر، مادر و دیگر اعضای خانواده خود و همسرم را ندیدم و نه تنها من بلکه تمام همکارانم این وضعیت را دارند و به واقع دلتنگ عزیزان خود هستیم.

نوروزی اضافه می‌کند: دوری از خانواده یک طرف، استرس انتقال ویروس نیز یک طرف همچنین مشاهده وضعیت بیماران نیز از سوی دیگر، کادر درمان را تحت تأثیر قرار داده است.

این پرستار که در حال حاضر حال عمومی مساعدی دارد، اظهار می‌کند: کادر درمان به واقع خسته است و عاجزانه از مردم می‌خواهم به پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه ضعیف شدن سیستم درمان، موجب کم شدن خدمات می‌شود، افزود: مردم با ماندن در خانه‌هایشان همت کرده تا این ویروس از بین برود و پایان کرونا هر چه سریعتر اعلام شود.

نوروزی اضافه می‌کند: در غیر این صورت نمی‌توان به تعداد بیشتری از بیماران خدمات‌رسانی کرد زیرا به دلیل شرایط تحریم، امکانات کم و پاسخگوی شیوع بیش از پیش بیماری نیست.

وی می‌گوید: با این حال در دل تحریم‌ها، همدلی نیروهای مردمی را داریم که جدی‌تر و ادامه‌دار شدن این مهربانی‌ها و از همه مهم‌تر ماندن مردم در منازل خود ان‌شاالله مار را به روزهای بدون کرونا نزدیک می‌کند.

مدافعان سلامت که نه تنها سلامتی‌شان در خطر بوده بلکه دلتنگی عزیزانشان نیز آنها را کلافه‌ کرده است، خود را از دیدار محروم می‌سازند تا مبادا خللی به رسیدگی و درمان بیماران کرونایی وارد شود.

یکایک ما نیز قدردان خدمات‌رسانی قهرمانان خود در عرصه سلامت هستیم و با ماندن در منازل کار آنها را سخت‌تر و طولانی‌تر نمی‌کنیم.

فسا که با داشتن ۷۳ بیمار کرونایی، دومین شهر از لحاظ تعدد مبتلایان به کرونا در استان است، نیاز جدی‌تری به رعایت و همراهی مردم و همچنین برخورد قاطع‌تری از سوی مسؤولان این شهرستان دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟