موش های صحرایی 6 روباه را در مریوان کشتند

به گزارش رکنا ، ابراهیم همت‌بلند رییس اداره محیط زیست مریوان گفت: پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر مشاهده لاشه چند روباه در منطقه سرشیو همکاران محیط زیست، مرکز بهداشت و دامپزشکی به منطقه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی دقیق از منطقه همکاران مشاهده کردند تعداد ۶ قلاده روباه تلف شده بودند و باتوجه به اینکه چند لاشه از این روباه‌ها سالم مانده و هنوز تجزیه نشده بود دامپزشکان به منظور تشخیص احتمالی بیماری هاری از مغز این روباه‌ها نمونه برداری کرده و برای مشخص شدن علت اصلی مرگ آن‌ها نمونه‌ها را به مرکز استان ارسال کردند.

رییس اداره محیط زیست مریوان یادآور شد: باتوجه به مشاهده لاشه چند موش صحرایی در معده روباه‌های تلف شده فرضیه ما بر این است که این روباه‌ها در اثر خوردن موش‌های صحرایی تلف شده باشند.

اواضافه کرد: موش‌های صحرایی نیز به دلیل خوردن سموم کشاورزی که کشاورزان در زمین‌های زراعی و باغی خود برای مقابله با این آفات و جانوران استفاده می‌کنند، مسموم شده و همین مسمومیت موش‌ها باعث تلف شدن روباه‌ها شده است.

همت بلند با بیان اینکه علت اصلی مرگ روباه‌ها تا هفته آینده مشخص شده و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: باتوجه به احتمال بیماری هاری و شیوع ویروس کرونا و احتمال سرایت آن از طریق حیوانات وحشی روستائیان عزیز از نزدیک شدن به حیوانات وحشی و دست زدن به لاشه‌های تلف شده خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟