اقدام تکان دهنده دو کفتار انسان نما برای کاسبی از کرونا ! +عکس / شرق آسیا

به گزارش رکنا،دسامبر سال گذشته بود که شیوع ویروس کرونا در چین مشاهده شد. پس از دریافت گزارش‌های مختلف سرانجام دولت چین در تاریخ ۲۲ ژانویه بطور رسمی از ابتلای تعدادی از شهروندان این کشور به این ویروس خبر داد. این ویروس بلافاصله از مرز‌های چین عبور کرد و خود را به بیرون از این کشور رساند. تاکنون ۱۶۲ کشور در جهان از ابتلا شهروندان خود به این ویروس خبر داد ه اند.

عکس انسان نما (1)

اما پس از شیوع گسترده این ویروس در جهان بار دیگر تضاد‌های رفتاری در جوامع مختلف بروز پیدا کرد. در حالی که برخی مثل همیشه به یاری همنوعان خود شتافتند، اما برخی دیگر از این بحران بهره برده و به تجارت مرگ روی آوردند. از احتکار ماسک، الکل و وسایل مورد نیاز مردم گرفته تا گرانفروشی و تقلب. مانند عمل تکان دهنده و غیر اخلاقی دو شهروند اهل آسیای شرقی. این دو مرد که هویت آن‌ها مشخص نشده با جمع آوری ماسک‌های رها شده در خیابان آن‌ها را شستشو کرده و پس از خشک کردن آن را به همشهریان خود می‌فروختند.

در تصاویری که به طور مخفیانه از آن‌ها تهیه شده ماسک‌هایی را که آن‌ها برای خشک شدن در زیر نور آفتاب قرار داده اند نشان می‌دهد. انتشار این تصاویر در فضای مجازی با واکنش کاربران همراه بود و برخی از کاربران خواستار شناسایی و برخورد شدید پلیس با آن‌ها شدند. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «باید فورا به پلیس اطلاع داده شود... ما باید از یکدیگر مراقبت کنیم.»

عکس انسان نما (3)

گفتنی است؛ چنین مواردی تاییدی بر این ادعاست که همیشه افرادی وجود دارند که برای سلامتی دیگران کمترین ارزشی قائل نیستند؛ بنابراین این خود شهروندان هستند که با درایت خود و رعایت بهداشت به ایجاد جامعه‌ای سالم کمک می‌کنند. تهیه ماسک از مراکز معتبر و دفع اصولی و صحیح آن (رها نکردن آن در خیابان) از مهمترین وظایف شهروندان به شمار می‌رود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟