به گزارش رکنا، دکتر هادی‌میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: این ۲ فرد دارای بیماری زمینه‌ای بودند به طوریکه یکی از آنان فردی مسن با ۷۰ سال سن که بیماری قلبی نیز داشت.

او ادامه داد: همچنین بیمار دوم فردی ۴۸ ساله بود که قبل از رسیدن کادر بهداشت و درمان به دلیل ایست قلبی تنفسی جان خود را از دست داده بود.

میرزایی افزود: این فرد نیز دارای بیماری فشارخون و دیابت بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: همچنان زاهدان با ۳۷نفر سکان دار بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان را دارد.

او ادامه داد: همچنین هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سیستان و چهار بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ثبت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چهار نفر از مردم سیستان و بلوچستان نیز در این مدت براثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۶ بیمار نیز از اسفند تاکنون در سیستان و بلوچستان براثر بیماری حاد تنفسی جان خود را از دست داده‌اند که نتایج آزمایش کرونای آنان منفی بوده است.

به گفته کارشناسان و مسوولان بهداشتی بر این باورند که اگر مردم اصول بهداشت و خودمراقبتی را رعایت کرده و در خانه بمانند، روند مهار این بیماری سرعت گرفته و دامنه شیوع آن فروکش خواهد کرد.

کنترل کرونا در گرو همت مردم است، اگر مردم دغدغه کنترل و کاهش این بیماری را نداشته باشند، حتی با بسیج همه امکانات و نهادها هم نمی‌توان این بیماری را مهار کرده و شکست داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟