سیلاب در کمین 4 استان کشور

به گزارش رکنا ، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر سامانه بارشی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان را تحت تاثیر قرار داده و بارندگی آغاز می‌شود.

وی افزود: فردا فعالیت این سامانه بارشی به شمال غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی به تدریج کشیده می‌شود. این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است و با وزش باد شدید همره خواهد بود.

نقشینه اظهار کرد: انتظار داریم امروز در استان‌های خوزستان و ایلام پدیده گرد و خاک داشته باشیم.

این کارشناس ادامه داد: روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد. همچنین شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اخطاریه شماره ۸۵ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس این اخطاریه، در استان‌های ذکرشده، احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی، اختلال در تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ و صاعقه پیش بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: روز یکشنبه همچنین در شمال غرب، دامنه‌های شمالی وجنوبی البرز مرکزی و نواحی شرقی و مرکزی کشور بارش پراکنده داریم.

این کارشناس با اشاره به وضعیت جوی در پایتخت گفت: امروز بعدازظهر در تهران آسمان افزایش ابر خواهد داشت. همچنین غبار محلی در این شهر دیده می‌شود. بارش‌های پراکنده در تهران از روز یکشنبه آغاز می‌شود. همچنین هوای پایتخت ۴ درجه سردتر می‌شود.

وی اظهار کرد:گرم‌ترین مرکز استان اهواز وسردترین مرکز استان همدان بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟