خراسان رضوی صدرنشین تخلفات کرونایی

به گزارش رکنا،  کرونا ویروس پیش از آنکه پیشانی شهروندان را داغ کند، بازار تخلفات صنوف مختلف را داغ کرده است. طبق آمار‌های رسمی از ابتدای ورود کرونا به کشور تا کنون تنها ۱۹ بیمار مبتلا به این ویروس در خراسان رضوی شناسایی شده اند در مقابل آمار سازمان تعزیرات حکومتی نشان می‌دهد که تاکنون ۵۶ پرونده تخلف کرونایی در استان تشکیل شده که این میزان پرونده، خراسان رضوی را صدرنشین کشور در این آمار سیاه کرده است.

از حدود ۱۰ روز گذشته که کشور با یک بحران بهداشتی روبه رو شده پزشکان نسخه‌های مختلفی برای شهروندان پیچیده اند که یکی از آن‌ها استفاده از مرکبات و به ویژه لیموترش است. میوه‌ای که خیلی زود در میوه فروشی‌ها نایاب شد و قیمتش به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان هم رسید. دستگاه‌های نظارتی هم اقدامات خود را با کیفیت‌های مختلف به منظور پیشگیری از این هرج و مرج آغاز کردند. گذشته از مؤثر بودن یا نبودن این اقدامات، سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی توانست یک لیموفروش متخلف را در حوالی مشهد شناسایی کند.

کشف ۱۲۵ تن لیموترش احتکار شده

بررسی‌های اولیه حکایت از احتکار گسترده لیموترش در حوالی مشهد داشت که شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به ریاست قاضی امیدجلیلی با ورود به این پرونده از یک سردخانه در سه راهی طرقبه شاندیز ۱۲۵ تن لیموترش احتکار شده کشف شد. این محموله با همراهی دادستانی شهرستان بینالود کشف شد وگفته می‌شود که به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

طی روز‌های گذشته پلیس مشهد موفق به دستگیری تعدادی از محتکران و کشف ۳۴ هزار عدد دستکش پزشکی و ۲۰ هزار عدد ماسک احتکار شده به ارزش ۳۰ میلیون تومان از ۲ واحد فروش تجهیزات پزشکی شده بود. سرهنگ نودهی، رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با اشاره به کشف این اقلام احتکار شده، بیان کرد: با دستور مقام قضایی واحد‌های صنفی مورد نظر پلمب و اقلام کشف شده تحویل نمایندگان اداره صمت استان شد.

با کشف این میزان اقلام بهداشتی احتکار شده در استان، نتیجه بررسی‌های سازمان تعزیرات حکومتی نشان می‌دهد که خراسان رضوی بیشترین تخلفات کرونایی را داشته است. روز گذشته سخن گوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که تا کنون ۳۵۸ پرونده تخلفات کرونایی در کشور تشکیل شده که عمده این تخلفات گران فروشی، اختفا و احتکار ملزومات بهداشتی در حوزه ماسک، مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بوده است. به گفته یاسر رایگانی، ۵۶ پرونده تخلف در خراسان رضوی تشکیل شده که بیشترین آمار در میان استان‌های کشور بوده است. پس از آن استان‌های تهران با ۵۰ پرونده، کرمانشاه با ۳۰ پرونده، اردبیل با ۲۶ پرونده و همدان با ۲۰ پرونده به ترتیب بیشترین فراوانی تشکیل پرونده را داشته اند.

کشف ۶ میلیون ماسک احتکار شده

به گفته این مقام مسئول، مجموع ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک احتکار و اختفا شده در سراسر کشور کشف شده که ۵ میلیون آن مربوط به استان تهران بوده است.

سخن گوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین اعلام کرد که تاکنون ۲۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، ۱۶ هزار لیتر الکل و ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ بسته دستکش یک بار مصرف در سراسر کشور کشف شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدجواد ابوعطا


 

کدخبر: 547786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟