آماری از تخلفات انتخاباتی در خراسان رضوی

به گزارش رکنا ، امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در این دوره انتخابات صمیمیت، همدلی و هم افزایی خوبی را شاهدیم و رصد‌های انجام شده نشان دهنده کاهش تخلفات است.

او ادامه داد: شعب ویژه‌ای با حضور معاونین دادستان در مرکز استان، در حوزه فضای مجازی و در شهرستان‌ها تشکیل شده که آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی است.

معاون امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۴۰۰ دیده بان مردمی پیشگیری از وقوع جرم آموزش دیده‌اند و اخبار و اطلاعات را از جرایم و تخلفات اعلام می‌کنند.

مرتضوی به همکاری و برگزاری جلسات مشترک با مسولان شورای تامین ۲۳ شهرستان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در زمینه پیشگیری از تخلفات به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم.

او با اشاره به اینکه در حوزه فرصت‌ها و تهدیدات انتخاباتی راهکار‌ها تدوین شده است ادامه داد: در چند حوزه انتخابیه مشکلاتی داشتیم که با حضور معاون سیاسی استاندار مشکلات بر طرف شد.

خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد

محمد علی نبی پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی هم در این باره گفت: در مجموع چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای در ۱۲ حوزه انتخابیه برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در نظر گرفته شده است که هزار و ۶۱۲ شعبه آن در روستاهاست.

او ادامه داد: به دلیل احتمال مراجعه بیش از حد معمول رای دهندگان به حدود هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، برای این شعب به جای پنج نفر عامل اجرایی هفت نفر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: در تبلیغات و جریان سازی‌های انتخاباتی در استان فرایند معیوب و غیرامنیتی نداشتیم.

نبی پور افزود: در پنج حوزه از ۱۲ حوزه انتخابیه استان فعالیت‌های انتخاباتی رقابتی نیست که می‌توان از حوزه‌های انتخاباتی مشهد، نیشابور، سبزوار و گناباد به عنوان حوزه‌های غیر رقابتی نام برد، یعنی فرایند انتخابات برای ۱۱ کرسی از ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در استان غیررقابتی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟