آماری از تلفات حیوانی در تصادفات کردستان

به گزارش رکنا ، حیدر ویسی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در تمام فصول سال تلفات گونه‌های جانوری بر اثر تصادف اتفاق می‌افتد، ولی این حادثه در زمستان‌ها بدلیل تردد بیشتر جانوران در محدوده‌های نزدیک شهر‌ها و روستا‌ها برای تهیه غذا بیشتر می‌شود.

او اضافه کرد: زمانی که کوه‌ها و مراتع کردستان پوشیده از برف می‌شود بسیاری از گونه‌های جانوری برای پیدا کردن غذا به سمت جاده‌های بین شهری می‌آیند و از زباله‌های حاشیه جاده‌ها یا لاشه دیگر جاندران تغذیه می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از ابتدای آذر امسال تاکنون سه قلاده روباه، یک خرگوش، ۲ قلاده گرگ، یک قلاده سمور سنگی و یک قلاده شغال در تصادفات جاده‌ای استان تلف شده‌اند.

ویسی با اشاره به اینکه این تصادفات در جاده‌های مریوان، قروه، دهگلان و محور سنندج به کامیاران اتفاق افتاده است، یادآور شد: البته آمار دقیقی از تلفات گونه‌های جانوری در تصادفات نداریم و آماری هم که وجود دارد مربوط به مشاهدات موردی کارکنان حفاظت محیط زیست و اعلام مردم است.

او تاکید کرد: انتظار می‌رود رانندگانی که از محور‌های ارتباطی استان تردد می‌کنند در این موقع سال بویژه ایام برفی و بارانی با دقت و رعایت ایمنی بیشتری رانندگی کنند تا مبادا بر اثر سرعت زیاد و بی‌توجهی علاوه بر جان خود و سرنشینان، جان گونه جانوری را هم به خطر بیندازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟