کشف زمین‌خواری میلیاردی در سنندج

به گزارش رکنا، سردار علی آزادی مقابله با زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی ملی را یکی از ماموریت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: مقابله با پدیده زمین‌خواری یکی از جرایمی است که با همکاری سازمان‌های مرتبط در نیروی انتظامی در حال پیگیری است.

وی گفت: در همین راستا و در پی وصول یک فقره پرونده از اداره راه و شهرسازی شهرستان سنندج مبنی بر تخریب و تصرف 591 متر مربع از اراضی ملی در محدوه یکی از میادین اصلی شهر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: با بررسی‌های میدانی و استفاده از نقشه‌های هوایی و دعوت از نماینده اداره راه و شهرسازی مشخص شد که زمین مورد نظر به‌صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضائی متهم شناسایی، بازداشت و برای انجام تحقیقات تخصصی به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد که پس از ارائه شواهد و مدارک از سوی ماموران، متهم به تصرف غیرقانونی 591 متر مربع از اراضی ملی اعتراف کرد.

سردار آزادی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین مورد نظر را بیش از 8 میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در همین راستا پرونده تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟