مسمومیت 4 عضو یک خانواده در اردل

به گزارش رکنا ، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی ارائه گزارشی مبنی بر مسمومیت خانواده‌ای در اردل، بلافاصله مصدومین به بیمارستان منتقل و تیم واکنش سریع مرکز بهداشت استان متشکل از اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط به شهرستان اعزام و نسبت به بررسی اپیدمیولوژیکی و محیطی اقدام گردید.

او افزود: احتمال اولیه مبنی بر بروز مسمومیت در پی مصرف مواد غذایی مصرفی و ترشیجات و شوریجات محلی به نام جوشیر مورد بررسی قرار گرفت.

جزایری اضافه کرد: اعضای این خانواده در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد توسط تیم درمانی متخصص، تحت درمان و ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به مشکوک بودن افراد به بوتولیسم بر اساس پروتکل مراقبت بیماری بوتولیسم تحت درمان تزریق سرم ضد سم این باکتری قرار گرفتند.

او ادامه داد: بلافاصله آزمایشات لازم از بیماران و مابقی مواد غذایی مصرفی به عمل آمد و نمونه مواد غذایی به انسیتو پاستور تهران ارسال و با انجام آزمایشات تخصصی وجود سم بوتولیسم در نمونه‌های مواد غذایی محرز گردید.

جزایری گفت: با تلاش تیم بهداشتی، درمانی و متخصصین حال افراد بستری شده رو به بهبودی است، ولیکن توصیه مرکز بهداشت استان مبنی بر این است که از آن جایی که این شوری و ترشیجات سنتی در فرایند فرآوری آن از حرارت کم یا بدون حرارت استفاده می‌شود و موقع مصرف نیز حرارتی داده نمی‌شود و به علت شرایط نگهداری مستعد تولید سم بوتولیسم می‌باشد.

او به خانواده‌ها توصیه کرد: در مصرف مواد غذایی به ویژه تولیدات محلی و سنتی نکات و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از مصرف این گونه مواد غذایی پرهیز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟