عکس های تکاندهنده از کولبران یخ زده در برف / آخرین خبر

به گزارش رکنا ، در ساعت ۱۲:۴۵ظهر دوازدهم بهمن، از طریق نیروهای مردمی به جمعیت هلال احمر استان اطلاع داده شد که ۲۳ نفر در ارتفاعات سرشیو در سقز واقع در استان کردستان مفقود شده‌اند.

روز بعد پیکر بیجان یکی از این کولبران پیدا شد و تعدادی نیز مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند. هنوز جستجو برای یافتن دو کولبر دیگر ادامه دارد.

منابع محلی در ارتباط با هویت کولبر متوفی گفتند: کولبر متوفی، عثمان فتوحی نام دارد که یکی از کولبرانی‌ست که روز شنبه ۱۲ بهمن به همراه ۲۳ نفر کولبر دیگر برای حمل بار از منطقه مرزی سرشیو سقز عازم اقلیم کردستان بودند و در میان برف و بوران سنگین منطقه گرفتار شده بودند.

به گفته‌ی آنها، فتوحی، ۶۵ ساله اهل روستای تازه‌آباد سقز در استان کردستان بود و از او ۶ فرزند به‌جا مانده است.

آنها افزودند: وقتی تعدادی از کولبران، موفق شدند با خانواده‌های خود تماس گرفته و خبر از گرفتار شدن‌شان در برف بدهند، گروهی از روستائیان منطقه، ازجمله اهالی هنگه‌چینه، مام سیف‌الدین و دره‌زیارت به کمک آنها رفتند. در طول روز نیروهای امدادی ازجمله امدادگران هلال‌احمر در سقز هم به آنها پیوستند.

از قرار معلوم، علاوه بر عثمان فتوحی که به علت یخ‌زدگی در برف جانش را از دست داده است، برادرزاده او به نام کامیل فتوحی و یکی دیگر از کولبران به نام امیر هم وضعیت سلامتی ناپایداری دارند.

انتقال جسد کولبر سقزی تا دقایقی دیگر

علی محمدیان اظهار داشت: با همت تیم‌های امدادی، آفرود و مجموعه شورای بحران ۱۹ کولبر مفقود در سرشیو سالم به دامن خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از کولبران فوت کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از افراد نیز بر اثر شدت سرما و کولاک آسیب دیده که تحویل بیمارستان شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: سرنوشت ۲ کولبر نامعلوم و تیم‌های امدادی مشغول جستجو هستند.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات در کوهستان‌ها در شرایط برف، کولاک و بوران ادامه دارد، عنوان کرد: فرماندهی سپاه، بخشدار سرشیو، روسای هلال احمر و راهداری، شخصا در عملیات حضور دارند و نمایندگان نیروی انتظامی، هنگ مرزی، بهداشت و درمان، فوریت‌های پزشکی، آفرود و عوامل داوطلب هلال احمر برای نجات عزیزان در عملیات حاضر شدند.

رئیس اداره هلال احمر سقز هم گفت: ۷ نیروی امدادی در حال جستجو برای نجات دو کولبر هستند.

فاضل منیعی که هم اکنون همراه سه تیم امدادی و دو آمبولانس در روستای «مام سیف الدین» حضور دارد، افزود: یکی از کولبران که به گفته همراهان از آب رودخانه عبور کرده، دچار سرمازدگی و متاسفانه فوت کرده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کولبران هم از ناحیه انگشت پا آسیب جزئی دیده بود که توسط امدادگران، درمان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سقز ادامه داد: این کولبر فوت شده تا ساعاتی دیگر به وسیله آمبولانس هلال احمر از روستای مام سیف الدین به سقز انتقال داده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟