پاکسازی طبیعت و مطالعه مقاله محیط زیستی برای شکارچیان متخلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا ، شهرام احمدی مدیـرکـل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گـفت: در یک پرونده سه متخلف شکار غیرمجاز هفت قطعه کبک در شهرستان شهرکرد، به پرداخت جزای نقدی و هر کدام به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

او افزود: پس از بررسی این پرونده، در راستای اجرای مجازات جایگزین حبس که منجر به بازپروری بزهکار و کاهش نرخ تکرار جرم شده و زمینه ساز پذیرش مسئولیت جرم ارتکابی و جبران خسارت ناشی از آن می‌شود، دستگاه قضا حبس این متهم را به انجام خدمت عمومی رایگان از طریق پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های موجود در محیط زیست منطقه چشمه مایک، دره سیر و دره باد اطراف شهر سورشجان هر کدام به میزان ۲۷۰ ساعت تبدیل کرد.

احمدی اضافه کرد: یک نفر از متخلفان که اقدام به نگهداری و حمل یک قبضه سلاح شکاری و ۷۶ عدد فشنگ شکاری کرده بود به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

او ادامه داد: در پرونده‌ای دیگر دو متخلف شروع به شکار با کارگذاشتن تله جهت به دام انداختن حیات وحش در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

احمدی گفت: با توجه به بررسی پرونده، با تصمیم دستگاه قضا متخلفین محکوم به مطالعه یک مقاله محیط زیستی شدند که متهمان باید ظرف مدت شش ماه از زمان صدور رأی این مقاله را به دقت مطالعه و با حضور در دستگاه قضا به سؤالات تهیه شده از متن این مقاله، توسط صادر کننده رأی پاسخ دهند.

او افزود: این متهمان باید به ۵۰ درصد سؤالات پاسخ درست بدهند در غیر این صورت تخلف از دستور مقام قضایی است و مجازات‌های لازم برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: این تصمیم با درنظر گرفتن عدم وجود سابقه محکومیت کیفری متهمان، اعلام موافقت آن ها، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست گرفته شده است.

او ادامه داد: چنانچه متهمان از اجرای حکم تخلف کنند، تعقیب قانونی و مجازات لازم برای این متخلفان در نظر گرفته خواهد شد.

احمدی در پایان گفت: در ماه گذشته سه متخلف توسط قاضی دوستدار محیط زیست محکوم به پاکسازی محیط زیست جایگزین حبس شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟