دختربچه‌ای که ناجی نخستین جغد جنگلی در چهارمحال و بختیاری شد

به گزارش رکنا، شهرام احمدی اظهار کرد: پریا و محمدرضا اسلامی با مشاهده یک جغد جنگلی مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان با هدف کمک به نجات این پرنده، آن را از گردشگران خریداری و به حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

وی افزود: مشاهده این گونه پرنده برای نخستین بار در استان ثبت شده است.

احمدی تصریح کرد: انجام چنین اقدام فرهنگی از سوی این نوجوان ۱۰ ساله، قابل تقدیر و معرفی برای الگوبرداری در جامعه است.

وی تصریح کرد: پرنده مذکور هم اکنون توسط متخصصان دامپزشک در حال تیمار است و پس از به دست آوردن سلامت کامل به طبیعت باز خواهد گشت.

احمدی ادامه داد: این پرنده که توسط گردشگران زنده‌گیری شده بود، به دلیل تغذیه نامناسب و صدمات بدنی، بیمار شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: هم اکنون تعداد گونه پرنده‌های چهارمحال و بختیاری به ۲۶۷ گونه رسیده است.

جغد جنگلی با نام علمی (Strix aluco) طولی حدود ۲۷ سانتی متر دارد که دارای پر و بال لکه لکه و چشم‌هایی سیاه است، این پرند سری بزرگ و گرد دارد و پرهای پروازش دارای رگه‌های تیره رنگ بوده که معمولاً به صورت یکدست است.

جغد جنگلی، گونه‌ای جغد بوده که دارای بدن کوتاه و پهن است که معمولاً این حیوان در جنگل‌های اوراسیا، ایران و در جنگل‌های بلوط زاگرس یافت می‌شود.

جغد جنگلی حیوانی شب رو بوده که غذای خود را از راه خوردن جوندگان تأمین می‌کند که از کمینگاه‌های خود بر سر طعمه فرود می‌آید و جانور را یک جا میبلعد، همچنین جغدهای جنگلی توانایی شکار جغدهای کوچک‌تر را دارند اما خود طعمه عقاب‌ها و جغدهای بزرگ‌تر می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟