دستگیری 8 متهم فراری در تعقیب و گریز پلیس مشهد

به گزارش رکنا، تیم های دایره تجسس 4کلانتری با دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد طی اجرای مرحله دیگری از عملیات ضربتی طرح « تشدید مقابله با سرقت» موفق به شناسایی چند باند سرقت خانه، خودرو و گوشی تلفن همراه و زمین‌گیری 8 سارق و مال خر سابقه دار شدند.

اولین مرحله از این عملیات از سوی مأموران آبکوه به اجرا درآمد که در جریان یک تعقیب و گریز مسلحانه پلیسی یکی از مجرمان سابقه دار تحت تعقیب به دام قانون گرفتار شد. ماجرای این عملیات اما زمانی داغ شد و به خیابان خیام مشهد کشانده شد که مجریان قانون کلانتری آبکوه را به قصد دستگیری متهم ترک کردند و پس از شناسایی آخرین محدوده تردد او، ردش را در یکی از خیابان های اطراف کلانتری زده و به سراغش رفتند.

متهم حاضر به همکاری نبود و وقتی متوجه شد پلیس دستش را خوانده با یک دستگاه خودروی سواری پراید که از قضا آن هم سرقتی بود پا به فرار گذاشت. تعقیب و گریز پلیس و متهم سابقه دار فراری از این خیابان به آن خیابان ادامه داشت تا اینکه سرانجام یکی از افسران پلیس زمانی که سارق در بولوار خیام به سمت میدان سپاد در حرکت بود، دست به قبضه اسلحه برد و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح چند تیر هوایی شلیک کرد.

متهم با شنیدن صدای تیر با هراس اینکه هدف شلیک های بعدی پلیس قرار نگیرد خودرواش را متوقف کرد و در برابر مأموران کلانتری آبکوه به زانو درآمد. این متهم سی ونه ساله پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به 10 فقره سرقت خودرو سواری در مشهد اعتراف کرد و همدستش را هم لو دادکه تحقیقات در این باره ادامه دارد.

زندان فرجام سارقان خانه و خودرو

مرحله بعدی این عملیات از سوی مأموران کلانتری شیرازی به اجرا درآمد که در آن دست باند سارقان لوازم داخل خودرو و خانه های مسکونی رو شد. تیم اجرایی این پرونده پیرو گزارش های مردمی مبنی بر وقوع این سرقت ها اقدام به تحقیقات میدانی کرد و سرنخی از سردسته این باند به دست آوردند و رد او را در خیابان رجایی در جاده سیمان زدند.

درست زمانی که متهم سابقه دار داخل مخفیگاهش بود مأموران وارد عمل شدند و او و دو همدست دیگرش را دستگیر کردند. متهم که راهی جز بیان حقیقت پیش پایش نبود در اعترافاتش بیان کرد که پس از ارتکاب سرقت از خانه ها و خودروها لوازم مسروقه را به فردی مال خر می فروخته است از همین رو مأموران به سراغ مال خر اموال مسروقه رفتند او را هم دستگیر کردند. در بازرسی از این مکان یک دستگاه موتور سیکلت مسروقه، مقدار زیادی لوازم داخل خودرو خودرو و موتور سیکلت، گوشی تلفن همراه و یک دسته فاکتور فروش موتورسیکلت های مسروقه کشف و ضبط شد. در حالی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی ادامه دارد که این افراد به دستور قضایی روانه زندان شده اند.

دستگیری سردسته گوشی قاپ ها در جمعه بازار

سومین مرحله عملیات طرح تشدید مبارزه با سرقت در حوزه استحفاظی کلانتری امام رضا(ع) از سوی نیروهای دایره تجسس به اجرا درآمد. مأموران طبق آخرین گزارش ها و شکایت های مردمی مبنی بر گوشی قاپی تحقیقات خود را آغاز و با رصد میدانی، متهمان این پرونده را شناسایی کردند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تیم بررسی کننده توانست منطقه آنتن دهی یکی از گوشی های تلفن همراه مسروقه که متعلق به زنی جوان بود را در جمعه بازار مشهد بزند. ضابطان قضایی به محض اعلام این خبر بلافاصله وارد عمل شدند و به محل ردزنی شده مراجعه کردند و مردی میان سال را که 3 دستگاه گوشی سرقتی و بدون کارتن و دفترچه برای فروش آورده بود، دستگیر کردند.زمانی این مرد میان سال به دام قانون گرفتار شد که شاکیان پرونده های این گوشی قاپی های سریالی همگی اظهار کردند متهمان دو جوان موتورسوار بوده اند اما مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) با احتمال اینکه متهم به دام افتاده سرشاخه این گروه قاپ زنی است تحقیقاتشان را برای دستگیری دو متهم دیگر ادامه دادند.

پایان کار گروه دوچرخه دزدها

آخرین مرحله از این عملیات از سوی مأموران کلانتری سیدی اجرا شد و مجریان قانون توانستند به سرقت های سریالی یک گروه سرقت دوچرخه هم پایان دهند. مأموران در این عملیات ضمن دستگیری یک متهم که از چندی پیش در پی جلب او بودند تعداد 6 دستگاه دوچرخه مسروقه را کشف و ضبط کردند. در این مأموریت 3 مال خر اموال مسروقه با اعتراف متهم شناسایی و در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند. تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر متهم این پرونده که فراری است ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟