۵ کلاه‌بردار در دورود دستگیر شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ نبی اله قاسمی فرمانده انتظامی دورود از شناسایی و دستگیری ۵ نفر کلاه‌بردار در این شهرستان خبر داد و گفت: افراد سودجو تحت عنوان «برنده شدن در مسابقه، اخذ شارژ رایگان و ارسال پیامک قطع یارانه» مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاه‌برداری کردند.

سرهنگ نبی اله قاسمی گفت: در آذرماه سال جاری و اعلام شکایت ۱۲ نفر از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با شگرد‌های خاص پلیسی و اقدامات فنی، افراد کلاه‌بردار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی هر ۵ نفر را در محل سکونتشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دورود با اشاره به اینکه متهمان با روش‌های مختلف از جمله «برنده شدن در مسابقه، اخذ شارژ رایگان، ارسال پیامک قطع یارانه و خلافی خودرو» شهروندان را به درگاه‌های جعلی هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان کردند تصریح کرد: افراد سودجو در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به ۷۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی شهروندان به مدت ۳ ماه اعتراف و وجوه برداشتی نیز به حساب شکات عودت داده شد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به راه‌اندازی رمز دوم پویا از سوی بانک مرکزی از شهروندان خواست؛ در اسرع وقت جهت فعال‌سازی رمز پویا حساب بانکی خود به بانک‌های مربوطه مراجعه و در زمان خرید در فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی خودشان اقدام به درج و وارد کردن رمز کارت در دستگاه‌های مربوطه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟