سقوط مرگبار کوهنورد میانسال در اصفهان

به گزارش رکنا ، عصر دیروز مرد ۶۶ ساله ای که به همراه اکیپ کوه نوردی به کوه صفه رفته بود، پس از جدا شدن از اکیپ و عبور از مسیر صعب العبور دچارحادثه سقوط و فوت شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار کرد: ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه عصر دیروز سه شنبه سوم دی ماه خانواده این فرد در تماس با آتش نشانی اعلام کردند که از زمانی که وی به همراه اکیپ کوه نوردی به کوه رفته بازنگشته و تلفن همراه خود را جواب نمی دهد.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه پس از اظهار بی اطلاعاتی اکیپ کوه نوردی، احتمال سقوط وی زیاد شد، گفت: تیم های آتش نشانی از ایستگاه شماره ۱۲ که ایستگاه ویژه امداد و نجات کوهستان است و ایستگاه شماره ۳ در خیابان حکیم نظامی به محل اعزام شدند و پس از حدود ۶ ساعت عملیات امداد و نجات، جسد این فرد را پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سقوط از ارتفاع بیش از ۱۵ متر در کوه صفه باعث فوت صد در صد می شود، گفت: ممکن است این حادثه قبل از اطلاع به ما اتفاق افتاده باشد، اما آنچه مسلم است اینکه سقوط به خاطر بی احتیاطی فرد و حرکت در مسیر صعب العبور بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه سه مدل کوه پیمایی در کوه صفه داریم که شامل کوه نوردی حرفه ای، کوه پیمایی خانوادگی و کوه پیمایی گروهی است، تصریح کرد: در هر سه صورت افراد باید از مسیر ایمن و با تجهیزات کامل برای کوه پیمایی بروند، اما مشکل این است که برخی افراد بدون گذراندن دوره های حرفه ای و شناختن مسیر و داشتن تجهیزات مخصوص اقدام به کوه نوردی می کنند که یک ورزش کاملا حرفه ای است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که هوای اصفهان به خاطر آلودگی مساعد نیست، کوه پیمایی درست نیست، چون ممکن است افراد اکسیژن کم آورده و دچار سکته یا مشکلات دیگری شوند. در این شرایط بهتر است افراد اصلا در فضای باز ورزش نکنند.

کاوه آهنگران با اشاره به اقداماتی که برای ایمن سازی کوه صفه انجام شده، گفت: تمام کوه را علامت گذاری کرده ایم و در مسیرهای که احتمال محبوس شدن وجود دارد از طناب های شب رنگ، تابلو گذاری و مانع گذاری استفاده کرده ایم. همچنین کمپ مخصوص کوه نوردی و ایستگاه اختصاصی امداد و نجات با تیم های حرفه ای در کوه صفه مستقر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟