6 نفر زنده زنده در آتش ساختمان 3 طبقه سوختند / امریکا

به گزارش رکنا، مقامات شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادای آمریکا اعلام کردند به دنبال وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان سه طبقه در این شهر دست‌کم شش نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

این حادثه که در صبحگاه روز گذشته روی داد سبب شد برخی از ساکنان ساختمان مذکور برای نجات خود ناچار شوند از پنجره‌های طبقات بالا خود را به بیرون پرتاب کنند. گزارش محققان حاکی از آن است که علت حادثه، آتش گرفتن اجاق گاز در طبقه اول بوده است. ساکنانی که نجات یافتند به ماموران گفتند گرمایی در داخل احساس نمی‌شد، اما تمامی راه‌پله‌ها از دود غلیظ انباشته شده بود طوری که نفس کشیدن بسیار دشوار بود.

سخنگوی آتش‌نشانی لاس‌وگاس در این خصوص گفت: «ماموران پس از ورود به صحنه با افراد زیادی که در حال پریدن و یا آویزان شدن از پنجره‌ها بودند روبرو شدند. نخستین اقدام جلوگیری از سقوط آن‌ها بود. سقوط از ۵ متر ارتفاع می‌تواند کشنده باشد.» این سخنگو در ادامه افزود: «بیشتر مصدومان به دلیل استنشاق دود غلیظ آسیب دیده‌اند، هرچند صدماتی مانند شکستگی هم دارند.»

گفته می‌شود این آتش‌سوزی از سال ۱۳۸۰ مرگبارترین حادثه آتش‌سوزی در شهر لاس‌وگاس بوده است. در سال ۱۹۸۰ بر اثر آتش گرفتن هتل «ام‌جی‌ام» دست کم ۸۷ نفر کشته و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟