انسداد بیش از 100 حلقه چاه غیرمجاز در نیشابور و فیروزه

به گزارش رکنا ، سعید خجسته‌پور مدیر امور منابع آب نیشابور با اشاره به اینکه با مسدود شدن این چاه های غیرمجاز، بیش از چهارمیلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است گفت: در این رابطه یک دستگاه حفاری چاه عمیق و سه دستگاه بالابر توقیف و برای بیش از ۱۰۰ نفر پرونده تخلف تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۲۵ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد کنتور در نیشابور و فیروزه شناسایی شده است که بیشتر این چاه‌های غیرمجاز در منطقه سرولایت نیشابور قرار دارد.

مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: احداث استخر در دشت نیشابور با سالیانه سه هزار میلی‌متر تبخیر آب مجاز نیست و تاکنون بیش از ۴۰ استخر ذخیره آب با حجم ۵۰ تا ۸۰۰ مترمکعب در نیشابور و فیروزه شناسائی شده است.

خجسته‌پور افزود: متولی استخر‌هایی که در داخل مسیل‌ها، اراضی کشاورزی و اراضی منابع طبیعی قرار گرفته‌اند به ترتیب امور منابع آب، جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی است و سال گذشته یک هیات کارشناسی متشکل از کارشناسان سه اداره جهت برخورد با تخلفات تشکیل گردید که ادامه پیدا نکرد.

او تصریح کرد: طی بارندگی‌های اخیر از ۲۴ میلیون مترمکعب حجم سد بار هشت میلیون مترمکعب آبگیری شده و برای انتقال آب از این سد به نیشابور ۱۰ کیلومتر لوله خریداری شده و ۱۳ کیلومتر دیگر نیاز است.

مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: استاندارد مخازن آب موجود در نیشابور از سطح استاندارد کشوری پائین‌تر است و به همین خاطر در فصل گرما با مشکل کم فشاری و قطع آب رو به رو می‌شویم.

او تصریح کرد: برای حل این مشکل ۲مخزن ذخیره آب هرکدام با ظرفیت ۱۰هزار مترمکعب در حال احداث است که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟