آزادی 307 زندانی از زندان های گیلان

به گزارش رکنا، علیرضا یزدانی رئیس ستاد دیه استان گیلان در خطبه های پیش از نماز جمعه رشت اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۷ زندانی جرایم غیر عمد و در هشت ماهه امسال نیز ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان گیلان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: البته این تعداد زندانی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دیون و بدهی داشتند که بخش بزرگی از این مبلغ را خیران تقبل کردند و ۴۵ میلیارد تومان نیز از این رقم توسط شاکیان گذشت شد و امیدواریم که این روند همچنان تا پایان سال ادامه یافته و هیچ زندانی جرایم غیرعمدی را در گیلان و در کل کشور پشت میله ها ی زندان نداشته باشیم .

وی تصریح کرد: گذشت شاکیان اقدام خداپسندانه شایسته است آنگونه که از امامان خود آموخته ایم لذتی که در گذشت است در انتقام نیست و باید در راستای ترویج این کار نیکو و اقدامات خیرخواهانه و گذشت در جامعه تللاش کنیم و امید است با بزرگی و گذشت بسیاری از این از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شوند.

وی ادامه داد: همچنین حدود شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از این دیون توسط ستاد دیه تامین شد و در ماه مبارک رمضان نیز طی گلریزانی که برگزار گردید، حدود 1.5 میلیارد تومان جمع آوری و در اختیار ستاد دیه قرار گرفت.

رئیس ستاد دیه گیلان در ادامه به جایگاه این استان در کشور اشاره و بیان کرد: گیلان جزو استانهای برتر در این حوزه شناخته شده ودر میان سه استان برتر در کشور در این حوزه است.

یزدانی در ادامه از افراد مومن و خیر گیلان خواست که در امور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیشتر ورود یافته تا این افراد نیز بتوانند با پرداخت بدهی های خود، از زندان آزاد شده و به خانواده های خود بازگردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟