به گزارش رکنا، رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به آزادی ۱۳۳ زندانی از محل کمک‌های مردمی در جشن های گلریزان تا به امروز، گفت: مجموع بدهی این زندانیان ۷۶۱ میلیارد ریال بوده است.

علیرضا یزدانی اظهار کرد: مبالغی که از محل کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان و در جشن‌های گلریزان جمع آوری شده است برای آزادی تعدادی از زندانیان دارای دیون زیر ۵ میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود: در همین راستا با مبالغ جمع آوری شده در جشن‌های گلریزان امسال تعدادی از زندانیان آزاد شده است.

یزدانی با بیان اینکه مقداری از مبالغ باقیمانده که با توجه به اعتبارات دولتی دریافت شده نسبت به آزادی سایر زندانیان با چنین شرایطی اقدام می‌شود، گفت: تا به امروز ۱۳۳ زندانی از زندان‌های گیلان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بدهی زندانیان ۷۶۱ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات صلح و سازش و دعوت از شاکیان، این افراد مبلغ ۲۷۸ میلیارد ریال از دیون خود را بخشیدند.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه مابقی ۴۵۰ میلیارد ریال از سوی زندانیان درخواست اعسار به مراجع قضائی ارسال شد که با اعسار آنها موافقت و قرار شد که زندانیان این مبلغ را بعد از آزادی از زندان پرداخت کنند، ادامه داد: ۳۳ میلیارد ریال نیز از طریق ستاد دیه برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: بخشی از این مبلغ از طریق تسهیلات بانک‌های عامل با سود ۴ درصد به صورت قرض‌الحسنه بخش دیگر نیز از سوی کمک‌های خیرین در جشن‌های گلریزان و مابقی نیز از محل کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان گیلان و کشور پرداخت شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟