به گزارش رکنا،اظهارات شاهزاده اندرو در این مصاحبه با انتقادهای زیادی رو به رو شده است.

جفری اپستین، سرمایه‌گذار ثروتمند اهل نیویورک که به افراد صاحب قدرت نزدیک بود روز ششم ژوئیه امسال برای بار دوم به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سوءاستفاده جنسی دستگیر شد.

آقای اپستین در انتظار برگزاری دادگاه خود به اتهام قاچاق کودکان برای بردگی جنسی زندانی بود که جسدش در سلولش پیدا شد، علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

پای پسر سوم ملکه بریتانیا وقتی به این پرونده کشیده شد که ویرجینیا جوفری (رابرتس) که هم‌اکنون ۳۵ سال دارد گفت وقتی زیر سن قانونی بوده است شاهزاده اندرو "سه بار به او تجاوز کرده است." او یکی از شاکی‌هایی بود که در دادگاهی در نیویورک از آقای اپستین شکایت کرده بود.

ویرجینیا جوفری گفته بود که جفری اپستین او را به عنوان یک "برده جنسی" نگه می‌داشته و درباره شاهزاده اندرو هم افزوده بود: "او خودش می‌داند چه کار کرده است."

دربار بریتانیا و شاهزاده اندرو پیشتر این ادعا را رد کرده بودند. در مصاحبه اخیر با بی‌بی‌سی نیز شاهزاده اندرو تاکید کرد که "اصلا ملاقات با چنین شخصی را به یاد نمی‌آورد."

جفری اپستین که بود؟

جفری اپستین که از دوستان شاهزاده اندرو، بیل کلینتون رئیس جمهور سابق و دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا بود، قبلا به سوءاستفاده جنسی از ده‌ها دختر جوان بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ متهم شده بود.

در آن زمان او برای پرهیز از اتهام قاچاق جنسی با دادستان‌ها به توافق رسید و در ازای اتهام سبک‌تر "راضی کردن یک فرد زیر ۱۸ سال به فحشا" در سال ۲۰۰۸ در فلوریدا اقرار به گناه کرد و به زندان محکوم شد.

او سیزده ماه زندانی شد و نامش به عنوان مجرم جنسی ثبت شد و به این ترتیب از حبس ابد گریخت.

در شرح حالی از او که سال ۲۰۰۲ در "وال استریت اینسایدر" منتشر شد به نقل از دونالد ترامپ آمده بود: "من جف را ۱۵ سال است می شناسم. آدم محشری است. در کنار او همیشه خوش می‌گذرد. حتی گفته می‌شود که او به اندازه من به زنان زیبا علاقه دارد و خیلی از آنها کم‌سن هستند.""

دوستی شاهزاد اندرو با جفری اپستین بعد از محکومیت آقای اپستین هم ادامه پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی و پس از آزادی آقای اپستین، عکسی از او و شاهزاده اندرو منتشر شد که باعث انتقاد از شاهزاده اندرو به دلیل دوستی‌اش با او شد.

شاهزاده اندرو در مصاحبه با بی‌بی‌سی سعی کرد به این انتقادها پاسخ دهد.

عدم ابراز تاسف بابت دوستی با آقای اپستین

شاهزاده اندرو همیشه از دوستی خود با آقای اپستین دفاع کرده است.

او در مصاحبه اخیر خود با بی‌بی‌سی توضیح داد که چرا "همچنان" از بابت این دوستی متاسف نیست. او گفت که آشنایی با اپستین برای او که تازه نیروی دریایی بریتانیا را ترک و تجارت را آغاز کرده بود "نتایج سودمند جدی" داشت"

شاهزاده در این باره گفت:«افرادی که از طریق او یا به خاطر آشنایی با او ملاقات کردم و همچنین فرصت‌هایی که به من داده شد تا از آنها بیاموزم، خیلی سودمند بود.»

دلیل ملاقات شاهزاده اندرو با اپستین در سال ۲۰۱۰ 'پایان دادن به دوستی شان بود'

در بخش زیادی از مصاحبه به این موضوع پرداخته شد که چرا شاهزاده در سال ۲۰۱۰، یعنی پس از آنکه اپستین به جرم وادار کردن یک فرد زیر ۱۸ ساله به فحشا محکوم و به زندان افتاده بود، به دوستی با او ادامه داد و حتی به خانه او رفت و آنجا ماند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی و پس از آزادی آقای اپستین، عکسی از او و شاهزاده اندرو منتشر شد که انتقادهای زیادی را برانگیخت.

شاهزاده اندرو به بی‌بی‌‎سی گفت که در آن دیدار و در این عکس مشخص، او به اپستین گفته که دوستی آنها تمام شده است.

او گفت که ابتدا قصد داشت با اپستین تلفنی صحبت کند اما بعد تصمیم گرفت رو در رو صحبت کند تا او را "راهنمایی کند."

'چنین لباسی نمی‌پوشیدم'

شاهزاده اندرو درباره عکسی که ویرجینا جوفری ارائه داده گفت: "فکر نمی‌کنم این عکس من در لندن باشد چون وقتی من در لندن بیرون می‌رفتم کت و شلوار می‌پوشیدم و کراوات می‌زدم."

او گفت که این نوع لباس پوشیدن مربوط به وقتی بوده که او مسافرت می‌رفته و خارج از بریتانیا بوده است.

این در حالی است که رسانه‌ها عکس‌هایی از او را در حالی که شلوار جین پوشیده و بدون کراوات بوده در خیابان‌های لندن منتشر کرده‌اند.

او درباره این عکس می‌گوید: "هیچکس نمی‌تواند ثابت کند که آیا این عکس دستکاری شده یا نه اما من هرگز یاد ندارم که چنین عکسی گرفته باشم."

'پیتزا اکسپرس' شهر وکینگ

درباره یکی از زمان‌هایی که ویرجینا جوفری گفته با شاهزاده اندرو دوست بوده ، یعنی ده مارس سال ۲۰۰۱، شاهزاده اندرو می‌گوید که در لندن نبوده بلکه "در خانه و نزد بچه هایش بوده است."

او گفت حدود ساعت ۴ یا ۵ بعد از ظهر آن روز دخترش را برای جشن تولد به رستوران پیتزا اکسپرس در وکینگ، (شهری در جنوب شرق انگلستان) برده بود و پس از آن هم در خانه و با بچه‌هایش بوده است.

او گفت در آن زمان همسرش در سفر بود و "ما یک قانون ساده در خانه داشتیم که وقتی یکی از ما در سفر بود، دیگری باید در خانه می‌ماند."

او در جواب اینکه چطور آن شب را به این دقت و جزئیات به یاد دارد گفت: "چون آن شب یکی از معدود زمان‌هایی بود که ما در وکینگ بودیم و به پیتزا اکسپرس رفتیم، کاری که برای من خیلی غیرمعمول بود."

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 519161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟