دستگیری سارق لوازم خودرو به همراه مالخر در تهران

به گزارش رکنا ، سرهنگ محمد کالوسی با اعلام این خبر در ادامه بیان داشت: راس ساعت 5 بامداد اواخر هفته گذشته بود که شهروندی در این محدوده با پلیس 110 تماس گرفت و اظهار داشت زمانیکه برای نماز صبح به مسجد محل می رفت یک سارق را در حال باز کردن لاستیک های یک دستگاه خودروی سفید رنگ پراید مشاهده کرده است.

وی ادامه داد: واحد گشت کلانتری خیلی سریع خودش را به موقعیت رساند و متوجه شد که راننده یک دستگاه خودروی سمند، آقایی حدودا 50 ساله کنار یک دستگاه خودروی پراید توقف کرده و با شیوه کنده زنی در حال باز کردن چرخ های خودرو است.

وی افزود: متهم در حالیکه با استفاده از چهار کنده ماشید را بالا داده بود با کمک یک پیچ گوشتی که سرش والف داشت در حال بازکردن تمامی لاستیک ها بود و هنگام مراجعه واحد گشت کلانتری به این فرد، سریعا او دستگیر و تحت تحقیقات قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: این شخص در ابتدای امر منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود و حتی با ایجاد سر و صدا و جوسازی قصد داشت ماموران را از دستگیری خودش منصرف کند اما عوامل گشت کلانتری با هشیاری و قاطعیت این شخص را دستگیر و روانه کلانتری کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بازرسی از خودروی این شخص انواع آچار و ابزار مخصوص باز کردن لاستیک خودروهای گوناگون کشف شد و همچنین از خودروی متهم پنج حلقه لاستیک متعلق به خودروهای دنا و ال 90 نیز به دست آمد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم حتی در کلانتری هم منکر سرقت هایش بود توضیح داد: بالاخره در پی چندین فقره سرقت که در این اواخر به همین شکل و شیوه توسط متهم انجام شده بود، دوربین های مداربسته نیز مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد تمامی موارد فردی شبیه به همین سارق لاستیک های خودروهای شهروندان را سرقت کرده است.

وی در ادامه گفت: نهایتا با اعتراف صریح متهم به سرقت هایش، او مدعی شد که مدت یک سال سرقت می کند و لاستیک ها را نیز به یک تعویض روغنی می فروخت که فرد مالخر نیز این اموال سرقتی را در سایت های خرید و فروش اینترنتی به فروش می رساند.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی با مقام قضائی مالخر این سارق که فردی 27 ساله بود دستگیر و به کلانتری دلالت داده شد و در حالیکه شخص سارق اعتراف کرده بود 100 سرقت انجام داده است فرد مالخر اظهار داشت طی حدودا یک سال زمان از این فرد، روزی دو الی سه لاستیک خریداری کرده است.

سرهنگ کالوسی در ادامه بیان داشت: سارق در حالیکه چاره ای جز اعتراف نداشت مدعی شد تنها 700 الی 750 سرقت کرده و در بیشتر موارد نیز خودروهای دنا، ال90 و پراید را هدف سرقت هایش قرار داده است.

وی در انتها گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده تعدادی از شهروندان محترم محله خانی آباد نو مراجعه و لاستیک های خودروی خود را شناسایی کردند که پس از تشکیل پرونده این در این زمینه، شخص سارق و مالخر به مقام محترم قضائی معرفی شدند.

بنابراین گزارش، سارق که چندین سابقه سرقت داشت در آخرین سابقه خود از یکی از استان های همجوار تهران ریل های راه آهن سرقت کرده بود که در آن پرونده نیز دستگیر و روانه زندان شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟