تیراندازی نقاب داران مسلح به بنگاه املاک در بلوار توس 3 قربانی برجای گذاشت

به گزارش رکنا ، تنها ۲۲ روز از انتصاب فرمانده انتظامی جدید مشهد می‌گذرد که چالش‌های مهم امنیتی یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند. یکی از چالش‌هایی که نیروی انتظامی در مشهد با آن رو‌به‌رو است، تیراندازی‌های گاه و بیگاه اراذل و اوباشی است که زبان گرم اسلحه را برای حل اختلافاتشان انتخاب می‌کنند، شگردی که گاهی از ترساندن می‌گذرد و این افراد را تبدیل به قاتل می‌کند.

شامگاه دوشنبه گذشته، گزارشی جدید از تیراندازی اوباش در بولوار توس به پلیس گزارش شد، موضوعی که بلافاصله واکنش سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد را در پی داشت.

مأموران کلانتری کاظم آباد در محل حاضر شدند و مشخص شد در پی این تیراندازی و وحشت آفرینی، ۳ شهروند مصدوم شده اند. با اعلام موضوع به اورژانس پزشکی و حضور آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد، مصدومان پس از دریافت خدمات به بیمارستان منتقل شدند.

شلیک با اسلحه شکاری

بررسی پرونده زمانی در دستور کار قرار گرفت که با شنیده شدن اولین صدای شلیک گلوله، شهروندان زیادی در محل حاضر شدند. مأموران با جمع آوری شواهد به جا مانده در محل جرم، پوکه‌های شلیک شده را نیز جمع آوری کردند که بررسی متخصصان اسلحه شناسی نشان داد، این گلوله‌ها از گلوی یک اسلحه شکاری خارج شده است.

انگیزه نامشخص حمله کنندگان، پلیس را برآن داشت تا دامنه تحقیقات را به سمت شاهدان بکشاند. افراد زیادی بدون توجه به خطرات احتمالی، در محل تجمع کرده بودند که برخلاف تلاش برای کمک به پلیس، تا اندازه‌ای کار را برای تیم تجسس کلانتری کاظم آباد سخت کرده بودند.

آغاز یک جنجال

مشاهدات شهروندانی که مدعی بودند از همان لحظات ابتدایی در محل حاضر بودند، از این نظر درخور توجه بود که مشخصات آشکاری از متهمان به پلیس ارائه دادند، مشخصاتی که می‌تواند منجر به شناسایی و دستگیری زودهنگام متهمان شود.

بررسی‌های میدانی مأموران و ثبت اظهارات شاهدان نشان داد که این درگیری ساعت ۲۰:۳۶ آغاز شده و یک خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای با ۵ سرنشین مقابل یک مشاور املاک متوقف شده است. سپس ۴ نفر از این افراد از خودرو پیاده و در کسری از ثانیه، وارد آنجا شده اند. تا اینجای کار شهروندان و همسایه‌های این بنگاه توجه چندانی به ماجرا نداشته اند. طنین شلیک پیاپی چندین تیر از یک اسلحه در میان آمد و شد خودرو‌های خیابان، توجه دیگر شهروندان را به خود جلب می‌کند، اما متهمان پیش از آنکه کسی بتواند عکس العملی نشان بدهد، از این بنگاه ملکی به سرعت خارج می‌شوند و پس از سوار شدن به خودرو از منطقه می‌گریزند.

پلاک مخدوش و صورت‌های بسته

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهاجمان اقدام به شلیک ۴ گلوله کرده اند. نحوه برخورد یکی از این تیر‌ها با دیوار مغازه، نشان از تیراندازی بی هدف این افراد داشته است.

گام بعدی پلیس چهره زنی متهمان بودکه شاهدان اعلام کردند، مهاجمان صورت‌های خود را با دستمال بسته بودند. پیدا کردن افرادی که توانسته باشند پلاک خودروی پژو ۴۰۵ را یادداشت کنند، نیز بی نتیجه ماند چرا که معلوم شد متهمان اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروشان کرده اند تا کسی نتواند شماره پلاک آن‌ها را بردارد.

انگیزه نامعلوم و شرارت معلوم

تیم تجسس کلانتری کاظم آباد پس از ثبت اظهارات شاکیان و همچنین جمع آوری شواهد و مستندات به جا مانده در صحنه از سوی این اشرار نقاب دار، با بستن در مغازه هشدار‌های لازم برای تردد نکردن در محوطه وقوع جرم را به سایر شهروندان دادند.

هم زمان گروهی از افسران کلانتری کاظم آباد با حضور در بیمارستان تحقیقات درباره این پرونده را آغاز کردند. مأموران با حضور در بخشی که مصدومان در آن بستری بودند، با اجازه پزشکان تحقیقاتشان را آغاز کردند.

مصدومان که ۳ مرد جوان و میان سال بودند، صحبت‌های شاهدان را تأیید و اعلام کردند که داخل مغازه نشسته بودند که این افراد یک دفعه وارد شده و قبل از اینکه چیزی بگویند، اقدام به تیراندازی کرده اند.

سرقت و انتقام گیری دوگزینه‌ای است که پیش روی مأموران قرار دارد، اما از آنجا که معمولا خطر سرقت بنگاه‌های ملکی را تهدید نمی‌کند، بحث انتقام گیری محتمل تربود که افسران کلانتری کاظم آباد بر روی آن متمرکز شدند.

مصدومان نیز با اشاره به اینکه نمی‌دانند این اقدام، کار چه افرادی می‌باشد، اعلام کردند که با کسی دشمنی ندارند، اما احتمال اینکه فردی از یک معامله در این بنگاه متضرر شده و خواسته باشد انتقام بگیرد نیز وجود دارد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد که با توجه به اهمیت این ماجراجویی خشن از سوی چند فرد نقاب دار، لحظه به لحظه عملیات را پیگیری می‌کرد، دستورات نهایی را به مأموران کلانتری کاظم آباد برای ادامه تحقیقات صادر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟