بازگشت تلخ زن ایرانی از افغانستان / او در بیمارستان سمنان جان سپرد + عکس

به گزار گروه حوادث رکنا، متاسفانه چند روز گذشته خبری با این مضمون منتشر شد  که اعضای بدن زن جوان افغانی به سه بیمار ایرانی جان دوباره ای بخشید که متاسفانه این خبر نادرست بوده و در اصل این زن جوان ایرانی و همسر وی افغانی بوده است.

اوایل مردادماه امسال بود که زن جوانی به نام طیبه بخشی زاده توسط خانواده اش به بیمارستان کوثر شهر سمنان منتقل شد، معاینات اولیه پزشکان حاکی از آن بود که زن جوان دچار تومور مغزی شده و برای اینکه دوباره سلامتی اش را به دست بیاورد باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

طیبه 33 ساله تحت عمل جراحی قرار گرفت اما پیشرفت بیماری او به حدی بود که حتی عمل جراحی هم نتوانست چاره ساز باشد و به این ترتیب بود که زن جوان دچار مرگ مغزی شد.

با اعلام مرگ مغزی زن جوان ،تیم رضایتگیری بیمارستان دست به کار شدند تا رضایت خانواده او را برای اهدای اعضای بدنش بگیرند.

حسین برادر طبیبه که این روزها داغدار از دست دادن خواهرش است می گوید: خواهرم یک دل نه بلکه صد دل عاشق همسرش شد.به همین خاطر با همسرش که اهل افغانستان بود ازدواج کرد و حتی برای زندگی به افغانستان رفت .

او ادامه می دهد: خواهرم سالها در افغانستان بود عاشقانه پای زندگی اش ایستاد.حاصل ازدواج او و همسرش دو کودک شش و هشت ساله است.

وی می گوید: سردردهای خواهرم در افغانستان شروع شده بود ،هر روز هم بیشتر می شد.متاسفانه پزشکان آنجا نتوانسته بودند علت اصلی سردردهای خواهرم را تشخیص بدند .اما مدتی قبل وقتی حال و روز خواهرم خیلی بد شد او به ایران بازگشت و در اینجا بود که به او گفتند تومور مغزی دارد.

برادر طیبه می گوید: وقتی پزشکان به ما گفتند دیگر امیدی به زندگی خواهرم نیست و بهتر است اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم موضوع را با همسرش در میان گذاشتم .خیلی تلاش کردم تا اینکه سرانجام او هم رضایتش را اعلام کرد. حالا هم مطئن هستیم با این کار روح خواهرم در آرامش است و با اینکه خیلی از هم شهریانمان پشت سرمان حرف هایی می زنند از این تصمیم خود راضی هستیم .

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین باره می گوید: با اعلام رضایت خانواده ،بیمار مرگ مغزی از سمنان به تهران منتقل شد و ظهر یکی از آخرین روزهای مردادماه پزشکان متخصص دو کلیه و کبد او را به سه بیمار نیازمند پیوند زدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟