یک دوچرخه سوار در قزوین که بر اثر واژگونی به شدت آسیب دیده بود با اقدام به موقع نجاتگران جمعیت هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت :در پی دریافت گزارش حادثه از طریق ۱۱۲ مبنی بر واژگونی دوچرخه سوار در دو راهی امامزاده باراجین بلافاصله عوامل امدادی پایگاه فدک به صحنه حادثه اعزام شدند .

حکمت الله هاشمی افزود: در این حادثه دلخراش دوچرخه سوار به علت برخورد با زمین به شدت از ناحیه صورت دچار آسیب شده بود و نجاتگران پایگاه مذکور موفق شدند با انجام عملیات CPR مصدوم را احیا نمایند .

معاون امداد و نجات استان بیان کرد: پس از عملیات احیا با توجه به اینکه خون زیادی به داخل دهان و ریه مصدوم وارد شده بود، نجاتگران در هنگام مسیر انتقال به بیمارستان با استفاده از دستگاه ساکشن ، خون داخل دهان و ریه را خارج کرده و با یک عملیات موفقت آمیز مصدوم را به بیمارستان تحویل دادند.

هاشمی با اشاره به نقاط قوت عملیات گفت: سرعت عمل نجاتگران در دستیابی به مصدوم، مهارت نجاتگران در استفاده از ابزارهای تخصصی داخل آمبولانس و مهارت نجاتگران در عملیات احیا مصدوم از جمله نقاط قوت این عملیات بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟