به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی تویسرکان روز شنبه بیان کرد: چند جوان پس از دریافت مجوز شکار گراز از اداره کل حفاظت محیط زیست همدان و هماهنگی با اداره محیط زیست تویسرکان به باغ های اطراف منطقه گشانی مراجعه می کنند.

سرهنگ محمد معصومی افزود: آنها که لباس استتاتر بر تن داشتند در باغ پرا کنده شده تا بتوانند این گونه جانوری را شکار کنند.

وی اضافه کرد: در این هنگام یکی از شکارچیان متوجه حرکت شاخ و برگ ها شده و با این تصور که گراز در پشت آن قرار دارد به سمت آن شلیک می کند.

فرمانده انتظامی تویسرکان ادامه داد: نوع اسلحه ساچمه ای بوده که بر اثر اصابت به ناحیه کمر موجب مجروح شدن یکی از شکارچیان شده و پس از انتقال به بیمارستان وی جان می بازد.

سرهنگ معصومی بیان کرد: این موضوع توسط رفیق های جان باخته به ماموران کلانتری اطلاع رسانی شده و آنها برای بررسی موضوع در محل حضور می یابد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان نیز در این باره به ایرنا گفت: پروانه شکار گراز تنها در فصل های خاص آن هم برای برخی اقلیت های دینی صادر می شود.

مهدی صفی خانی افزود: اما در صورت افزایش جمعیت برخی از گونه ها زیانکار و آسیب زدن به مزارع مردم، برای کنترل جمعیت آنها مجوز صادر شده که از آن تحت عنوان «میرشکار» یاد می شود.

وی تاکید کرد: مجوز «میر شکار» در صورتی صادر می شود که اجازه صدور پروانه در آن فصل نباشد و این مجوز بنا به درخواست محیط زیست و متقاضی صادر می شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: هنگام صدور مجوز «میر شکار» تعداد شکار، ساعت، روز و نوع اسلحه نیز مشخص می شود.

خوک وحشی‌ یا گراز دارای جثه بزرگ و گردنی کوتاه است همچنین پوزه دراز و استوانه‌ای شکل، دندان‌های نیش بلند، بدنی پوشیده از موهای زبر و چشم‌های ریز از مشخصه‌های بارز این پستاندار است.

زاد و ولد این گونه در فصل بهار آغاز شده و بین چهار تا ۱۲ توله از یک جفت گراز متولد می شوند و اینگونه جانوری حدود ۲۰ سال عمر می کند.

هجوم گراز به سمت مزارع در فصل کشت و کار به دغدغه ای برای کشاورزان مبدل شده بگونه ای که همه ساله شکایاتی برای مهار این گونه جانوری تحویل محیط زیست می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟